Vanding kun, når fugtføleren skifter

Startside > Forums > General > Vanding kun, når fugtføleren skifter

Visning af 8 indlæg - 1 til 8 (af i alt 8)
  • Forfatter
    indlæg
  • #24568

    Hej,

    Jeg har en OSPi Købte den, plus en fugtmåler og en regnsensor. Jeg vil gerne lave et program til mit grønne tag, der skal fungere som følger:

    Når fugtighedssensoren åbner (rapporterer, at den er tør), skal "carport roof" -zonen startes i x tidsenheder.
    Hvis det regner og vanding i carport kører, skal vanding stoppe. Hvis regnen ikke var nok, og sensoren siger tør igen, skal vanding starte igen.

    Er det muligt, eller ser jeg det for kompliceret?

    #24569
    AdminAdmin
    Administrator

    Det betyder bare: Vand ikke, hvis fugtighedsføleren siger fugtig eller regnsensoren siger regn

    Med fugtighedssensoren skal du blot indtaste en forsinkelse, ellers skifter den, så snart du vander (> vandingstid). Med regnsensoren forbliver alt på 0,0

    Det er derfor muligt

    #24586

    Ja, i en nøddeskal, men hvordan integrerer jeg det i et program? Og hvis fugtighedssensoren siger "fugtig", skal vandingen også stoppe, hvis du ikke placerer sensoren ved siden af ​​drypslangen, ikke?

    #24589

    Og endnu et spørgsmål. Jeg fik min i går OSPi tilsluttet min Raspberry 3b+. En DIN-skinne strømforsyning med 24vAC udgang til OSPi Board tilsluttet, og min Pi fortsatte. Er det normalt? Jeg tænkte, at jeg skulle forsyne PI'en med ekstra strøm. Derudover var der intet lys på AD-konverteren. Og ja, jeg er 100% sikker på, at det er en strømforsyning med AC på den sekundære side https://www.amazon.de/gp/product/B00F4QFH4O/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

    Hvad kunne jeg ellers have gjort forkert?

    #24596

    I dag tilsluttede jeg ventiler, der skifter godt, men ingen aktivitet kan ses på A2D-konverteren. Hvordan jeg skal vende denne lille lille potte er heller ikke klart for mig

    #24645
    AdminAdmin
    Administrator

    Du drejer de små gryder med en lille stjerneskruetrækker.

    Hvis det er fugtigt, men LED'en er slukket, skal du dreje med uret, indtil LED'en lyser.

    Hvis det er tørt, men LED'en er tændt, skal du dreje til venstre, indtil LED'en slukkes.

    A2D er fra OSpi drevet, pin-tildeling er (venstre mod højre): GND, SN1, SN2, VIN (+5V)

    Faktisk skal du installere jordfugtighedsføleren, hvor fugt betyder noget. Det kan godt være under dryppeslangen. Det eneste vigtige er tidsforsinkelsen, så den ikke slukkes med det første fald.

    Den OSPi forsyner Raspberry Pi med strøm via 24VAC strømforsyningen. Kun med den gamle 1.43-version og RPi 3 eller 4 var strømforsyningen for lav siden version 1.5. men det er ikke længere et problem. Her skulle du tilslutte RPi-strømforsyningen yderligere.

    Det virker i øvrigt ikke omvendt, så kun RPi strømforsyningen kan ikke gøre det OSPi og forsyn magnetventilerne!

     

    #24657

    Hej,

     

    potentiometrene drejer ikke selv med den mindste stjerneskruetrækker (CRV 1.0). Kan det være, at disse potentiometre er defekte?

    #24659

    Ok, det fungerede med en slidset bit, men et potentiometer stopper ikke. LED'en lyser, når jeg trækker 5V-linjen ud, nogle gange blinker LED'en, selv når jeg tilslutter 5V igen. Hvis jeg trækker GND af, lyser LED'en, og jeg kan bruge potentiometeret til at indstille LED'en til at slukke. Men jeg får stadig ikke vist fugt. Er fugtighedssensoren defekt eller AD-konverteren?

Visning af 8 indlæg - 1 til 8 (af i alt 8)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.