Fejl efter geninstallation

Hjemmeside Fora OSPi Fejl efter geninstallation

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Author
    Mathias Stöber
    Participant

Hej

Jeg nulstillede min Ospi som forberedelse til den nye sæson. Jeg lavede selvfølgelig en sikkerhedskopi af den gamle konfiguration på forhånd. Her er hvad jeg gjorde:

1. Geninstallation af Raspi med Raspi Imager til den seneste RaspiOS-version Trixie
    2. Få den seneste version af din firmware via git
    3. Sudo ./build.sh opsi kørte og kørte uden fejl
    4. Konfiguration afspilles via webstedet

Bagefter dukkede fejlmeddelelsen "Netværksfejl" op, og interfacet reagerede ikke længere rigtigt. Jeg stoppede derefter tjenesten og slettede filen "done.dat". Siden kørte siden igen, men indstillingerne var væk. Efter flere fejlfinding kunne jeg nu indsnævre det så langt, at Ospi'en kører og også kan sættes op (jeg startede altid fra begyndelsen med config). Indtil jeg skifter under "Valgmuligheder -> Vejr og sensorer -> Justeringsmetode", så kommer fejlmeddelelsen Netværksfejl, og intet virker længere. Så snart jeg indstiller noget andet end "Manuel", går noget i konfigurationen i stykker.

Når jeg så genindlæser hjemmesiden får jeg den vedhæftede fejlmeddelelse "Korrupt svar". Hvis jeg går derfra til API-værktøjet, er der stadig en besked, når jeg henter controller-dataene, at Json har fejl (se andet skærmbillede).

Har du nogen ide om hvad det ellers kan skyldes? Er der andre steder, hvor Ospi'en gemmer sin konfiguration, som jeg muligvis skal slette?

VG Mathias

Vedhæftede filer:
    Det skal du være logget ind for at se vedhæftede filer.
    Mathias Stöber
    Participant

Sådan en lille opdatering. Jeg geninstallerede Raspi'en igen. Denne gang med bogorm i stedet for Trixie. Efter installationen ændrede jeg bare "justeringsmetoden" fra "manuel" til "månedlig". Ingen andre værdier blev ændret. Men fejlmønsteret beskrevet ovenfor forbliver. Mit gæt er, at der er en fejl under lagring af json i området.

Hvis jeg skal sende logs eller andet, så lad mig det vide.

VG Mathias

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.