Fjernadgang via MyFritz

Startside > Forums > General > Fjernadgang via MyFritz

Schlagwörter: ,

Visning af 2 indlæg - 1 til 2 (af i alt 2)
  • Forfatter
    indlæg
  • #22936
    WDWD
    Deltager

    Hej,

    Jeg har prøvet at få adgang til fjernbetjeningen i et stykke tid nu Opensprinkler oprettes via MyFritz. Instruktionerne passer sandsynligvis ikke længere til den nuværende version af FritzOS (7.21), i hvert fald kan jeg ikke få adgang til den, selv efter umpte gange. At forsøge.

    Fritzbox kan nås eksternt via MyFritz.

    Jeg gør dette:

    • I FritzBox Internet -> Aktier -> Vælg enhed til aktier
    • ESP-xxxx valgt, "Tillad uafhængig portvideresendelse til denne enhed." aktiveret
    • Vælg ny deling -> MyFritz-deling -> Anden applikation
    • Tildel et navn, skema HTTPS // :, indtast porten, klik på OK
    • Mærkeligt nok vises den nye aktie ikke under Aktier
    • Opensprinker vises i oversigten over portudgivelser, men uden port
    • Enheden vises under MyFrtz.net, men en forbindelse kan ikke oprettes (webstedet kan ikke nås
      esp- ... .myfritz.net lukkede forbindelsen uventet.)
    • Hvis du klikker en gang på blyanten under portudgivelser og derefter klikker på ok, vises porten i oversigten over portudgivelser
    • Som en test markerede jeg også "Aktiver denne enhed fuldstændigt til internetadgang via IPv4 (eksponeret vært)". Dette har dog ingen virkning, kun fejlmeddelelsen er anderledes (Dette websted kan ikke levere en sikker forbindelse
      esp-… .myfritz.net sendte et ugyldigt svar.)

    Jeg kan ikke tænke på noget mere, har nogen en idé?

    Tak, Wolfgang

    #23036
    AdminAdmin
    Administrator

    Sådan fungerer port forwarding for mig. Du skal dog imellem OSPi og OpenSprinkler 3 adskiller sig, fordi kl OSPi porten 8080 og kl OpenSprinkler 3 port 80 bruges.

    Så for OSPi Opsætning:

    deling havn OSPi

     

    Og så for det OpenSprinkler 3:

    deling havn OpenSprinkler 3

     

    Som du kan se her, er han det OSPi under den eksterne IP-port 3000 og OpenSprinkler 3 og den samme eksterne IP-port 3001 kan nås.

    På denne måde kan du have mere end én OpenSprinkler med succes fjernbetjening fra internettet.

    Indstillingen "Slip denne enhed fuldstændigt til internetadgang via IPv4 (eksponeret vært)" må IKKE aktiveres.

    Sammen med MyFritz-udgivelsen kan du nu bruge dette i OpenSprinkler- Konfigurer app.

    1. Vælg i OpenSprinklerapp, vælg menupunktet "Administrer lokationer" øverst til venstre og tryk på "Tilføj / Tilføj enhed manuelt"

    2. Indtast et navn i "OpenSprinkler navn". i "OpenSprinkler IP" indtast MyFritz-andelen efterfulgt af et kolon og porten (såsom 3000 eller 3001 eller din valgte port)

    3. Derefter adgangskoden. Bemærk: Hvis du stadig har "opendoor" som din adgangskode, er det nu et godt tidspunkt at ændre det, for fra nu af kan hele internettet bruge dit OSPi eller OpenSprinkler adgang!

    4. Bekræft med “Gem”. Færdig. Hvis “Connect” symbolet bliver grønt, fungerer alt!

    Bemærk: Når du er inden for dit WLAN, tillader Fritz! Box normalt ikke en forbindelse via MyFritz. Deaktiver WLAN-funktionen på din smartphone, og opret forbindelse via mobilnetværket for at teste denne funktion!

    Af den måde fungerer frigivelsen kun via HTTP! HTTPS fungerer kun i forbindelse med en HTTP til HTTPS-proxy og et tilsvarende HTTPS-certifikat (f.eks. Med Apache2 og OpenSSL selvsigneret certifikat). Jeg vil lejlighedsvis behandle dette emne igen.

     

Visning af 2 indlæg - 1 til 2 (af i alt 2)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.