Fjernadgang via MyFritz
Hjemmeside › Fora › Generelt › Fjernadgang via MyFritz
Tagget: Fjernadgang, FritzBox
- Dette emne har 1 svar, 2 stemmer og blev sidst opdateret 5 år, 8 måneder siden ved
Admin.
-
AuthorIndlæg
-
4. October 2020 at 21:03 #22936
WD
ParticipantHej,
Jeg har forsøgt at konfigurere fjernadgang til OpenSprinkler via MyFritz i et stykke tid nu. Instruktionerne passer sandsynligvis ikke længere til den nuværende version af FritzOS (7.21), i det mindste kan jeg ikke få adgang til dem, selv efter snesevis af gange. Forsøg.
Fritzboxen kan tilgås eksternt via MyFritz.
Jeg gør det sådan her:
- I FritzBox Internet -> Deling -> Vælg enhed til deling
- ESP-xxxx valgt, men "Tillad uafhængig portdeling for denne enhed." aktiveret
- Vælg ny del -> MyFritz del -> Anden applikation
- Tildel navn, skema HTTPS//:, port indtastet, OK klikket
- Mærkeligt nok vises den nye aktie ikke under Aktier
- Opensprinkeren vises i oversigten over portudgivelser, men uden port
- Enheden vises under MyFrtz.net, men der kan ikke oprettes forbindelse (hjemmesiden kan ikke nås
esp-….myfritz.net lukkede uventet forbindelsen.) - Hvis du klikker på blyanten én gang under Portdeling og derefter klikker OK, vises porten i portdelingsoversigten
- Som en test satte jeg også kryds ved "Tillad denne enhed for internetadgang via IPv4 (Exposed Host)". Dette har dog ingen effekt, kun fejlmeddelelsen er anderledes (Dette websted kan ikke give en sikker forbindelse
esp-….myfritz.net sendte et ugyldigt svar.)
Jeg kan ikke komme i tanke om noget mere, er der nogen der har en idé?
Tak, Wolfgang
31. October 2020 at 13:46 #23036Admin
KeymasterSådan fungerer portdeling for mig. Du skal dog skelne mellem OSPi og OpenSprinkler 3, da OSPi bruger port 8080 og OpenSprinkler 3 bruger port 80.
Så sæt det op til OSPi sådan her:
Og så for OpenSprinkler 3:
Som du kan se her, kan OSPi nås under den eksterne IP-port 3000 og OpenSprinkler 3 og den samme eksterne IP-port 3001.
På denne måde kan du med succes fjernstyre adskillige OpenSprinklere fra internettet.
Indstillingen "Tillad denne enhed for internetadgang via IPv4 (Exposed Host)" må IKKE aktiveres.
Sammen med MyFritz-udgivelsen kan du nu konfigurere den i OpenSprinkler-appen.
1. I OpenSprinkler-appen skal du vælge menupunktet "Administrer lokationer" øverst til venstre og trykke på "Tilføj / Tilføj enhed manuelt"
2. Indtast et navn i feltet "OpenSprinkler Name". I "OpenSprinkler IP" skal du indtaste MyFritz-udgivelsen efterfulgt af et kolon og porten (se ovenfor 3000 eller 3001 eller din valgte port)
3. Derefter adgangskoden. Bemærk: Hvis du stadig har “opendoor” som din adgangskode, er det nu et godt tidspunkt at ændre det, for fra nu af kan hele internettet få adgang til din OSPi eller OpenSprinkler!
4. Bekræft med "Gem". Komplet. Hvis "Connect"-symbolet bliver grønt, så virker alt!
Bemærk: Hvis du er inden for dit WLAN, tillader Fritz!Box normalt ikke en forbindelse via MyFritz. Deaktiver WLAN-funktionen på din smartphone og tilslut via mobilnetværket for at teste denne funktion!
Deling fungerer i øvrigt kun via HTTP! HTTPS fungerer kun sammen med en HTTP til HTTPS-proxy og et tilsvarende HTTPS-certifikat (f.eks. med Apache2 og OpenSSL selvsigneret certifikat). Jeg vil behandle dette emne separat, når jeg får muligheden.
-
AuthorIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette emne.