FlowSensor 3-leder genkendes ikke

Startside > Forums > General > FlowSensor 3-leder genkendes ikke

Schlagwörter: , ,

Visning af 5 indlæg - 1 til 5 (af i alt 5)
  • Forfatter
    indlæg
  • #25973
    KaneKane
    Deltager

    Hej alle,

    jeg har min til min OSPI (Firmware 2.1.9) købte en flowmåler. Jeg testede dette på en Arduino, den leverer digital 0/1 dvs. pulser per liter (ifølge databladet 1 puls/liter).

    Jeg tilsluttede den også korrekt, Vin (+5V), Sensor1 dataledningen og GND selvfølgelig. Da det fungerede med en Arduino og de nøjagtige ledninger, går jeg ud fra, at det er korrekt på den måde.

    Desværre tælles intet ved vanding, den korrekte sensor1 er valgt som sensortype, muligheden “Ignorer sensor1” er også slået fra, så det burde tælle.

    Jeg har denne sensor: https://www.amazon.de/gp/product/B089KJFVLV

    Kan nogen hjælpe? Hvad er der galt? Alternativt - er der nogen, der har en anden sensor til 1″ (32 mm)?

    Regards,
    Kai

    #25985
    AdminAdmin
    Administrator

    Det ville være mere interessant at vide, hvad du har indstillet i sensorindstillingerne

    #25986
    KaneKane
    Deltager

    Hej,

    Følertype 1 "flowhastighed" og 1 liter/puls indstilles

    Sensor 2 er indstillet til "ingen".

    Hilsen Kai Neuhaus

    #26035
    AdminAdmin
    Administrator

    Hej,

    På databladet står der "Udgangseffekt DC 4,7 V", hvilket formentlig betyder, at den skifter signalkablet til PLUS.

    Dette virker desværre ikke, pulstællerne skal forbinde GND til sensorindgangen.

    Så der er altid en impuls, når GND+SENSOR er tilsluttet

    #26038
    KaneKane
    Deltager

    Hej,

    Ja, det er rigtigt.Det er den forventede adfærd med 2-leder sensorer (sensor + Gnd), med 3-leder sensorer kun et ekstra + på VIN, sådan har jeg i hvert fald forstået det. Jeg var i stand til at læse mindst 1 og 0 ved en digital indgang med Arduino. Derfor min overraskelse.
    Men godt, alternativt køber jeg en anden sensor, jeg kan bare ikke finde en halvvejs overkommelig 2-leder sensor til 1″ nogen steder.
    Jeg er åben for anbefalinger.

    Tak for støtten.
    Regards,
    Kai

Visning af 5 indlæg - 1 til 5 (af i alt 5)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.