FlowSensor 3-leder genkendes ikke
- Dette emne har 4 svar, 2 stemmer og blev sidst opdateret 4 år siden ved .
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette emne.
Hjemmeside › Fora › Generelt › FlowSensor 3-leder genkendes ikke
Hej alle sammen
Jeg købte en flowmåler til min OSPI (firmware 2.1.9). Jeg testede dette på en Arduino, den leverer digital 0/1 dvs. pulser per liter (ifølge databladet 1 puls/liter).
Jeg tilsluttede det også korrekt, Vin (+5V), Sensor1 datakablet og GND selvfølgelig. Da det fungerede med en Arduino og præcis ledningerne, går jeg ud fra, at det er korrekt.
Desværre tælles intet ved vanding, den korrekte Sensor1 er valgt som sensortype, muligheden “Ignorer Sensor1” er også slået fra, så det burde tælle.
Jeg har denne sensor: https://www.amazon.de/gp/product/B089KJFVLV
Kan nogen hjælpe? Hvad går der galt? Alternativt – er der nogen, der har en anden sensor til 1″ (32 mm)?
Hilsen,
Kai
Det ville være mere interessant at vide, hvad du har indstillet under sensorindstillingerne
Hej,
Indstillingen er sensor type 1 “flow” og 1 liter/puls
Sensor 2 er på "ingen".
Hilsen Kai Neuhaus
Hej,
På databladet står der “output power DC 4,7 V”, hvilket formentlig betyder, at den skifter signalkablet til PLUS.
Desværre virker dette ikke, pulstællerne skal sætte GND på sensorindgangen.
Så der er altid en impuls, når GND+SENSOR er tilsluttet
Hej,
Ja, det er i sig selv rigtigt. Dette er den forventede adfærd med 2-leder sensorer (sensor + Gnd), med 3-leder sensorer blot et ekstra + på VIN, sådan har jeg i hvert fald forstået det. Jeg var i stand til at læse mindst 1 og 0 på en digital indgang ved hjælp af Arduino. Derfor min overraskelse.
Men okay, alternativt køber jeg en anden sensor, jeg kan bare ikke finde en rimelig overkommelig 2-leder sensor til 1″ nogen steder.
Jeg er åben for anbefalinger.
Tak for støtten.
Hilsen,
Kai