Hej,
Tak for de fede nye funktioner! I dag geninstallerede jeg min Ospi og legede med mqtt og influx integrationen. For at teste konfigurerede jeg Raspi temperatur- og vejrdata som sensorer. Jeg har spørgsmål om dette:
– Hvordan er datalogning og output til mqtt og influx nøjagtigt relateret til sensorkonfigurationen? Er de uafhængige af hinanden eller ej? Jeg vil gerne logge på SD-kortet så lidt som muligt, så et rent push til mqtt og/eller influx ville være ideelt for mig.
– Hvornår præcist skubbes dataene til mqtt og Influx? Når ændret, afhængigt af det konfigurerede læseinterval eller begge dele?
Ellers lagde jeg mærke til to ting. Ved hjælp af webgrænsefladen ville det være godt, hvis der under Bucket and Organization (Influx) stod, om du skulle indsætte navnet eller ID'erne. Desuden havde jeg i dag problemer med at opdatere til den nyeste softwareversion ved hjælp af “update.sh”. Det gamle init.d script blev fjernet, men der var ingen tvivl om, hvorvidt jeg ville aktivere tjenesten. Kun et opkald til "build.sh ospi" gav lindring, hvilket også kan være noget for dokumentationen.
Mange tak Mathias