Spørgsmål om Influx Integration

Hjemmeside Fora Generelt Spørgsmål om Influx Integration

Tagget:  , ,

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Author
    Mathias Stöber
    Participant

Hej,

Tak for de fede nye funktioner! I dag geninstallerede jeg min Ospi og legede med mqtt og influx integrationen. For at teste konfigurerede jeg Raspi temperatur- og vejrdata som sensorer. Jeg har spørgsmål om dette:

– Hvordan er datalogning og output til mqtt og influx nøjagtigt relateret til sensorkonfigurationen? Er de uafhængige af hinanden eller ej? Jeg vil gerne logge på SD-kortet så lidt som muligt, så et rent push til mqtt og/eller influx ville være ideelt for mig.

– Hvornår præcist skubbes dataene til mqtt og Influx? Når ændret, afhængigt af det konfigurerede læseinterval eller begge dele?

Ellers lagde jeg mærke til to ting. Ved hjælp af webgrænsefladen ville det være godt, hvis der under Bucket and Organization (Influx) stod, om du skulle indsætte navnet eller ID'erne. Desuden havde jeg i dag problemer med at opdatere til den nyeste softwareversion ved hjælp af “update.sh”. Det gamle init.d script blev fjernet, men der var ingen tvivl om, hvorvidt jeg ville aktivere tjenesten. Kun et opkald til "build.sh ospi" gav lindring, hvilket også kan være noget for dokumentationen.

Mange tak Mathias

Admin
    Keymaster

Hej, logget eller sendt via MQTT eller Influx db sker altid i det øjeblik, hvor dataene blev modtaget.
    Læseintervallet for MQTT-sensorer har en anden funktion; med dette interval fornyer den abonnementet fra MQTT-serveren

De andre punkter er nye for mig, ingen har rapporteret dette endnu. Jeg tager et kig.

Mathias Stöber
    Participant

Hej

tak for svaret. Med "læseinterval" mente jeg punktet i den analoge sensorkonfiguration (se figur 1), men i mit tilfælde er det ikke et Mqtt-emne, jeg modtager, men temperaturen på Raspi'en.
    I går deaktiverede jeg datalogning i sensorens konfiguration (også i figur 1). Det betød, at dataregistreringen stoppede i min InfluxDB, men ændringerne blev ved med at blive offentliggjort i Mqtt-serveren (billede 2). Så der må være forskel på triggerne, i hvert fald for de analoge sensorer. Fordi ændringen i vandstanden blev logget i Influxdb samtidig.

VG Mathias

Vedhæftede filer:
    Det skal du være logget ind for at se vedhæftede filer.
    Admin
    Keymaster

Det er rigtigt, tilstrømning udløses anderledes - via log. Det vil jeg justere

Mathias Stöber
    Participant

Hej

Tak! Jeg har lige hentet en opdatering og er ved at teste den.

Er der en grund til, at udgivelsesnumrene i Github er lidt bagud?

Se Mathias

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.