flere zoner – én jordfugtighedssensor?

Hjemmeside Fora Generelt flere zoner – én jordfugtighedssensor?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Author
    Badger
    Participant

Hej!

Først og fremmest: Jeg har ikke brugt OpenSprinkler endnu. Derfor det muligvis noget lægmandsspørgsmål.

I fremtiden vil jeg gerne styre 4 zoner (sekventiel), men jeg vil kun installere én jordfugtighedssensor.
    Kan OpenSprinkler håndtere dette ordentligt?

Efter at have kigget forskellige instruktioner igennem, er jeg ærlig talt ikke sikker på, om det virker, som jeg ønsker.

Min idé:
    – Jeg indstiller en ønsket vandingstid (f.eks. zone A fra kl. 04.00 til kl. 04.15, zone B fra kl. 04.15 til kl. 04.30 osv.).
    – Har gulvet f.eks. Efter 10 minutters vanding af den ønskede luftfugtighed stopper vandingen i denne zone
    – referenceværdien (i dette tilfælde 10 minutter) bruges nu til vanding af zone B
    – osv osv

Fungerer det, som jeg forestiller mig? Eller ville jeg virkelig have brug for 4 sensorer til sådan en sag? Eller ville du løse det helt anderledes?

Venlig hilsen
    Patrick

Admin
    Keymaster

Hej,

det er ikke noget problem. For det første er det ikke zonen, der justeres, men programmerne. Hvis alle 4 zoner er i ét program, er der kun én justering. Men hvis du ønsker at have et separat program for hver zone, så lav blot 4 justeringer for hvert program.

Jordfugtigheden behandles via funktionen "Programjusteringer".

Du laver 4 af slagsen, hver med den samme sensor, men altid med et andet program

Badger
    Participant

Tak for dit svar.

Men det betyder: Selvom zoneventilerne aktiveres sekventielt, startes zone 2, selvom zone 1 blev stoppet tidligt, fordi jorden allerede er fugtig nok?
    Vil bare være på den sikre side inden jeg køber controlleren :)

Admin
    Keymaster

Som allerede nævnt er programmet ved at blive tilpasset.
    Ved siden af ​​os har vi to zone 1 og 2, med en køretid på Zone1 = 2 og Zone2 = 5 minutter. Det svarer til 100 %
    Hvis jordfugtsensoren kun rapporterer delvis fugt og programjusteringen beregner 50 %, så kører programmet med Zone1 = 1 og Zone2 = 2,5 minutter

Admin
    Keymaster

Som allerede nævnt er programmet ved at blive tilpasset.
    Ved siden af ​​os har vi to zone 1 og 2, med en køretid på Zone1 = 2 og Zone2 = 5 minutter. Det svarer til 100 %
    Hvis jordfugtsensoren kun rapporterer delvis fugt og programjusteringen beregner 50 %, så kører programmet med Zone1 = 1 og Zone2 = 2,5 minutter

Badger
    Participant

Perfekt - tak for info!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.