Ospi integration i hjemmenetværket med IOBroker

Hjemmeside Fora Generelt Ospi integration i hjemmenetværket med IOBroker

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Author
    Hanghuhn
    Participant

Hej,

Jeg har brugt Ospi-kortet i årevis, sidste år var jeg nødt til at installere en nyere RPI, fordi den sene ikke længere var kompatibel med den nuværende firmware.

Alt er godt indtil videre, nu har jeg bemærket, at Ospi-grænsefladen :8080 ikke altid er pålidelig tilgængelig. Kan det være, at jeg ikke kan få adgang til det med flere enheder på samme tid?

Nogle gange var jeg nødt til at tage stikket ud og genstarte, fordi jeg ikke kunne komme længere.

Det er derfor, jeg ville bringe det ind i IOBroker, er der nogen her, der allerede har implementeret det?

Jeg aktiverede MQTT og tog de første skridt til at forespørge OSPI ved hjælp af en Linux-adapter, så jeg kunne udløse en ren genstart eksternt.

Det ville helt sikkert give mening at opdatere Raspbian på RPI eller er OpenSprinkler rel. Nem pleje?

Hilsen

Thomas

Vedhæftede filer:
    Det skal du være logget ind for at se vedhæftede filer.
    Anonymous
    Inactive

Det ville jeg også være interesseret i. Jeg tænker på at overføre værdier fra Netatmo (integreret i ioBroker) til Ospi, for eksempel for at standse vanding i 24 timer, når det regner. Men jeg tror, ​​at den nuværende MQTT-implementering ikke er designet til det.

hilsen

HG

Hanghuhn
    Participant

Så i denne uge lykkedes det mig ved et uheld at integrere Ospi'en i Iobroker via Mqtt.

Jeg havde angivet en havn, der allerede var optaget af Sonoff, hvorfor jeg ikke nåede længere sidste gang.

Jeg har også lige lavet opdateringerne.

Men jeg har en anden byggeplads i øjeblikket, så jeg fortsatte ikke med Ospi og Iobroker.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.