Skift OSPi-websteder
- Dette emne har 4 svar, 2 stemmer og blev sidst opdateret 5 år, 2 måneder siden ved .
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette emne.
Hjemmeside › Fora › Generelt › Skift OSPi-websteder
Hej,
Jeg indlæste OSPi på min Raspi som en test og legede med den. Fordi vejrfunktionen er lidt suspekt for mig, vil jeg gerne vise mængden af nedbør, der hentes fra vejrserveren, under vejrvisningen på hjemmesiden. Jeg søgte i kilderne efter uddrag af hjemmesiden, men fandt ikke noget. Hvordan er OpenSprinkler-webstederne sat sammen af applikationen, og hvor kan jeg f.eks. finde output fra den aktuelle vejrinformation?
Hilsen,
fårekyllinger
OSPi har ikke en webserver, kun en API-grænseflade.
Den faktiske brugergrænseflade kommer fra ui.OpenSprinkler.com, kildekoden er tilgængelig her:
https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-App
Hvis du vil oprette dit eget websted, kan du ændre konfigurationen. Opkald i browseren http://<ip-deines-OSPi:8080>/su
på. Nu kan du give linket til din egen side.
OpenSprinkler-appen er smartphone-appen, ikke? Jeg vil faktisk gå til den side, der kommer op, når jeg indtaster min OSPi's IP i webbrowseren. Det må være kommet ind på Raspi'en på en eller anden måde. Og hvis installationsscriptet ikke indlæser noget fra internettet, skulle webstedet være inkluderet i OpenSprinkler-firmware-repoen - det er alt, hvad jeg indlæste på Raspi'en.
Jeg kunne oprette min egen vejrberegningsside under /su, ikke? API'et er sandsynligvis i manualen. Jeg er faktisk interesseret i at se på hjemmesiden, hvor meget nedbør OSPi'en forventer. Eller har OSPi slet ikke disse oplysninger?
Nej, appen og hjemmesiden er alle skrevet i Javascript og den samme programkode. Og nej, det er ikke bevaret i firmware-repoen.
Så løsningen er:
1. Download kildekoden fra Github
2. Opsæt en webserver og konfigurer ovenstående kildekode som et websted
3. Skift /su-indstillingerne til at pege på webserveren.