Parallelle programmer og tilpasning gennem evapotranspiration

Hjemmeside Fora Generelt Parallelle programmer og tilpasning gennem evapotranspiration

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej alle sammen
    Jeg har følgende spørgsmål vedrørende programmerne i OpenSprinkler.

I have 4 circles for watering the lawn. Jeg vil gerne køre to af dem parallelt i den ønskede tid (30 minutter).

Start program 1 med to cirkler kl. 05.00 – 05.30
    Start program 2 med to cirkler kl. 5.30 – 6.00

Derudover bruger jeg Evapotranspiration (ET) vejrkontrollen. For eksempel, hvis dette skulle beregne en vandingshastighed på 150 %, så ville vandingstiden stige med 30 minutter. Dette ville betyde, at program et ikke ville være færdigt kl. 05.30, men program to ville allerede starte. Men min vandtilslutning ville ikke klare 4 cirkler. Er der en måde, at program 2 med de to cirkler ikke starter, før program 1 er afsluttet, selvom vandingstiden er blevet forlænget på grund af vejrjustering?

Venlig hilsen og på forhånd tak.

Admin
    Keymaster

Hej,
    i dette tilfælde vil jeg foreslå at reducere til TO cirkler. Tilslut blot 2 magnetventiler til en forbindelse hver og aktiver "Sekvens"-indstillingen i dem begge.
    Desværre ser jeg ikke nogen anden mulighed her, for hvis du vil gøre dette, skal du programmere "grupper", som du kan kombinere magnetventilerne med. Emnet er dukket op flere gange, jeg laver et problem med udviklingsteamet, måske bliver det programmeret.
    https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-Firmware/issues/115

Glem ikke, OpenSprinkler er OpenSource. Du kan også bidrage!

Anonymous
    Inactive

Super, mange tak for hjælpen. Så vil jeg fortsætte med at tjekke, om ændringen vil blive taget i betragtning i en af ​​de næste versioner.

Så længe jeg gør, nøjes jeg med passende programpauser, da max ET er 200%, som jeg har læst.

Start program 1 med to cirkler kl. 05:00 - 05:30 ved 200 % af ET, programmet kører indtil max. 06:00
    Start program 2 med to cirkler kl. 06.00 – 06.30

Jeg håber, at jeg ikke har nogen fejl i min tankegang.

Venlig hilsen

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.