Parallel og sekventiel kunstvanding

Startside > Forums > General > Parallel og sekventiel kunstvanding

Schlagwörter: 

Visning af 12 indlæg - 1 til 12 (af i alt 12)
  • Forfatter
    indlæg
  • #24206
    gd1122gd1122
    Deltager

    Jeg vil vandre zone 1 og 3 på samme tid og derefter automatisk 2 og 4 på samme tid.

    Jeg ved ikke, hvordan jeg skal justere det. Eller er det slet ikke muligt.

    #24209
    Anonymous
    Inaktiv

    Så vidt jeg forstår, skal du indstille den samme starttid for zone 1 og 3 og manuelt indstille en anden starttid for zone 2 og 4, hvilket er efter vandingstiden for de første zoner.

    Fordi du ikke kan danne grupper, hvor du derefter siger, at denne eller den anden gruppe skal behandles sekventielt. Du kan kun sige for hver zone, at den skal behandles sekventielt. Så hvis du har to zoner med samme eller overlappende vandingstid, kan du kun sige via “Sekventiel” flag, at de ikke skal aktiveres på samme tid, men den ene efter den anden. Én zone forsinkes derefter, indtil den forrige er færdig.

    #24210
    gd1122gd1122
    Deltager

    Ja, sådan gør jeg det indtil videre. men med det har man ikke vejrafhængigheden godt under kontrol. Når det er tørrere, kan køretiden (for 1 + 3) fordobles. Som en forholdsregel skal lange pauser derefter indstilles med faste opfølgningstider. Jeg vil gerne have en automatisk opfølgende kunstvanding.

    #25844
    EdEd
    Deltager

    Hej alle,

    er noget blevet bedre her? Jeg vil gerne lade 2 cirkler (bede) løbe sammen, men for mig er det cirkel 2 og cirkel 4, dvs der er endnu en cirkel imellem. Så i øjeblikket ikke muligt (eller jeg har overset noget). At man ikke kan ændre rækkefølgen her, er egentlig beskedent. Det skal helt klart være mere fleksibelt, alternativt med grupper eller lignende.. Det er alt for stift sådan her...

    #25937
    Anonymous
    Inaktiv

    Prøv det med:
    Rediger muligheder

    Konfigurer hovedvandingskredsløb eller rediger kunstvandingskredsløb

    Denne firmware understøtter op til 2 uafhængige masterstationer, hver med deres egne indstillinger som nedenfor
    anført.
    ● Hovedstation: Definer en hovedstation/-zone, også kendt som en pumpestation. Mester er en zone, der
    tændt sammen med andre zoner. Hver zone kan indstilles som en master. Standarden
    er ingen (dvs. ingen brug af en masterstation).
    ● Master On Adjustment: Finjuster det nøjagtige tidspunkt, hvor masteren tænder. Det acceptable
    Området er 0 til 600 sekunder i intervaller på 5 sekunder. For eksempel, hvis den er indstillet til 15, skifter
    masterstationen tænder 15 sekunder efter åbning af en station.
    ● Master Off-indstilling: Finjuster det nøjagtige tidspunkt, hvor masteren slukker. Det acceptable
    Området er -600 til 0 sekunder i intervaller på 5 sekunder. For eksempel, hvis den er sat til -15, skifter
    masterstationen slukker selv 15 sekunder før en station lukker.
    håndtering af stationer
    ● Antal stationer: OpenSprinkler kan automatisk registrere antallet af tilgængelige udvidelseskort;
    dog skal brugeren indstille antallet af zoner manuelt, da de begrænser antallet af fysiske zoner
    kan overstige. Dette er især nyttigt, når du bruger den virtuelle stationsfunktion (f
    fjern- eller RF-stationer). Standard er 8.
    ● Stationsforsinkelse: forsinkelsestiden mellem to på hinanden følgende stationer. Det acceptable område
    er -600 til 600 sekunder i intervaller på 5 sekunder. For eksempel, hvis den er indstillet til 60, åbnes
    OpenSprinkler Firmware 2.1.9 Brugervejledning 14
    den anden zone lukker 1 minut efter den første zone lukker. Åbner ved en indstilling på -15 sekunder
    den anden zone lukker 15 sekunder før den første zone lukker. En negativ stationsforsinkelse er
    nogle gange nyttig til at løse problemer med vandregulering. Standard er 0 (dvs. den nærmeste
    zone åbner umiddelbart efter den forrige zone).

    Held og lykke, HG

     

    #25939
    EdEd
    Deltager

    Beklager, men dette er kun en løsning. Det kan ikke være, at man kan indstille "Programmer" i opensprienkler, men rækkefølgen og paralleliteten af ​​zonerne kan ikke indstilles her. Hvis jeg havde vidst det, ville jeg have bygget min egen logik i NodeRed og KNX. Det er det også opensprinkler i øjeblikket ikke anbefales, bedre at bruge Hunter eller bygge din egen logik i OH, HA eller NR.

    #26454
    Anonymous
    Inaktiv

    Du kan vande flere zoner på samme tid ved at gøre hver zone til sin egen
    tildeler til sekventiel gruppe. Det gør du ved at klikke på i hovedvisningen
    Gear i zonen, så på fanen "Avanceret" og der et gruppebrev
    tilgiver. Hvis to zoner tilhører samme gruppe, bliver de sekventielle
    udføres, hvis de er i forskellige zoner, udføres de uafhængigt.

    #26553
    AdminAdmin
    Administrator

    Har du set, at den nye firmwareopdatering nu også understøtter gruppedannelse?

    #30594
    kitokito
    Deltager

    Hvor kan jeg finde den nye firmware?

    har nu installeret:

    2.1.9 (10)

     

    edit: fandt dem.

    Firmware 2023 - version 2.3.0(128)

    hvordan installerer jeg det (fjern)?

    3.2 DC

    #30874
    NachtigallNachtigall
    Deltager

    Desværre ser gruppefunktionen i den nye firmware ikke ud til at tilbyde, hvad gd1122 (og jeg også) gerne vil have. Jeg havde her i denne forbindelse spurgt: https://opensprinkler.com/forums/topic/parallel-grouping-of-stations-with-2-2-0-ospi-firmware/ og det er desværre nok uden for rækkevidde.

    Jeg vil vandre zone 1 og 3 på samme tid og derefter automatisk 2 og 4 på samme tid.

    Jeg ved ikke, hvordan jeg skal justere det. Eller er det slet ikke muligt.

    Det virker ikke. Desværre.

     

    #31056
    gd1122gd1122
    Deltager

    Man ved, hvorfor det ikke også er tilfældet OSPi er sørget for?

    #31057
    AdminAdmin
    Administrator

    Firmwaren er også tilgængelig til OSPi. Kør blot opdateringsscriptet (med sudo) - eksporter først konfigurationen!

    Følgende regler gælder for den nye gruppefunktion:

    – inden for en gruppe (samme bogstav) kører alt sekventielt

    – Uden for grupperne (forskellige bogstaver) kører alt parallelt

    – Gruppe P kører altid parallelt

    Så du behøver kun at sætte 1 + 2 i gruppe A og 3 + 4 i gruppe B.

Visning af 12 indlæg - 1 til 12 (af i alt 12)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.