Problem: Regnsensor stopper ikke vanding

Startside > Forums > General > Problem: Regnsensor stopper ikke vanding

Visning af 2 indlæg - 1 til 2 (af i alt 2)
  • Forfatter
    indlæg
  • #24786
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej, jeg fik en for et par uger siden OpenSprinkler 3.2 (nyeste firmware) som styrer 8 Hunter magnetventiler. Dette fungerer også glimrende.

    Nu har jeg købt en Hunter Rain Clik regnsensor og forbundet den via GND og SN2. Vælg derefter regnsensoren i valgmulighederne under Sensor 2, og marker ikke feltet "Normalt åbent". Fordi sensoren er en åbner.

    Jeg ser den lille r i displayet, hvilket betyder for mig, at sensoren er blevet genkendt. Nu har jeg klikket på testknappen og får beskeden Sensor 2 aktiveret, og den lille r bliver en stor R, og derefter vises regnsymbolet.

    Jeg startede to vandingscirkler manuelt og trykkede på testknappen igen. Regnsymbolet kommer, men vandingscirklerne stopper ikke. Jeg kontrollerede også, om jeg markerede Ignorer sensor 2. Det er ikke tilfældet.

    Jeg testede hele tiden med sensor 1. Det samme resultat.

    Jeg markerede også Normally Open. Intet virker. Nu ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre.

    Jeg ville sætte pris på forslag.

    Tak på forhånd.

    hilsen
    Heiko

    #24952
    AdminAdmin
    Administrator

    Manuel start af vandingskredsløb eller programmer afbrydes ikke af sensorer.

    Ellers ville det ikke være muligt at starte et program manuelt, når en sensor har udløst.

Visning af 2 indlæg - 1 til 2 (af i alt 2)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.