Problemer med sensorindgangen

Startside > Forums > General > Problemer med sensorindgangen

Visning af 3 indlæg - 1 til 3 (af i alt 3)
  • Forfatter
    indlæg
  • #24208
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej,
    Jeg har forsøgt at finde ud af, hvordan man bruger en knap til at aktivere et pumperelæ forbundet til en af ​​zonerne i et par dage. jeg har en OpenSprinklerPi med en Raspberry Pi Zero W.
    Efter lidt forsøg og fejl med sensorindgangen havde jeg størst succes, da jeg tilsluttede knappen som en åbner mellem GND og SN1. Men problemet er, at det program, der er tildelt knappen, ikke udløses efter 1 sekund. Det tager næsten enhver tid før det OSPI erkender, at programmet skal startes. Faktisk skal tastetrykket registreres, hvis tasten holdes nede i >1 sekund.

    I tidligere forsøg havde jeg kablet knappen som en normalt åben kontakt og havde det problem, at programmet startede tilfældigt, selv uden at trykke på kontakten.

    Jeg ved, at der er en mulighed for sensorindgangen til at konfigurere, om det er en normalt åben indgang. Men denne mulighed ændrede ikke opførslen, da kontakten blev brugt som en normalt åben kontakt.

    Efter mine to eksperimenter spekulerer jeg på, om sensorindgangen har en eller anden form for pull-up eller pull-down? Det forekommer mig, at input ikke altid er på et gyldigt logisk niveau, men er flydende og derefter har brug for et tilfældigt tidspunkt for at skifte input. Skal jeg forbinde sensorindgangen til GND eller + 5V ved hjælp af en modstand?

    #24313
    AdminAdmin
    Administrator

    Hej,

    aldrig imod + 5V, altid på GND! VIN (+ 5V) er kun beregnet til strømforsyning af sensorer.

    Hvis det ikke udløses efter 1 sek., Så er der interferenssignaler på linjen, dette fortolkes som en "fladder", og dette forhindrer starten.

    Firmwareversion?

     

    #24507
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej,
    Jeg har nu løst problemet med sensorindgangen ved at fastgøre en pull-up-modstand mellem sensorindgangen og en af ​​3,3V-stifterne.
    Nu udløses input ikke længere vilkårligt, men kun når der faktisk trykkes på kontakten.

Visning af 3 indlæg - 1 til 3 (af i alt 3)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.