Problemer med sensorindgang

Hjemmeside Fora Generelt Problemer med sensorindgang

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej,
    seit einigen Tagen versuche ich herauszufinden, wie man mit einem Taster ein Pumpenrelais aktivieren kann, das an eine der Zonen angeschlossen ist. Ich habe einen OpenSprinklerPi mit einem Rasperry Pi Zero W.
    Efter nogle eksperimenter med sensorindgangen havde jeg størst succes, da jeg tilsluttede knappen som en normalt lukket kontakt mellem GND og SN1. Men problemet er, at programmet, der er knyttet til knappen, ikke udløses efter 1 sekund. Det tager næsten enhver tid, før OSPI erkender, at programmet skal startes. Faktisk skal tastetrykket registreres, hvis tasten holdes nede i >1 sekund.

In früheren Versuchen hatte ich den Taster als Schließer verdrahtet und hatte das Problem, dass das Programm auch ohne Betätigung des Schalters zufällig gestartet wurde.

Jeg ved, at der er en mulighed for sensorindgangen at konfigurere, hvis det er en normalt åben indgang. Men denne mulighed ændrede ikke adfærden, når kontakten blev brugt som en normalt åben kontakt.

Efter mine to eksperimenter spekulerer jeg på, om sensorindgangen har nogen form for pull-up eller pull-down? Det forekommer mig, at inputtet ikke altid er på et gyldigt logisk niveau, men er flydende og derefter kræver en tilfældig tid at skifte input. Skal jeg indstille sensorindgangen til GND eller +5V ved hjælp af en modstand?

Admin
    Keymaster

Hej,

aldrig mod +5V, altid på GND! VIN (+5V) er kun beregnet til strømforsyning af sensorer.

Hvis den ikke udløses efter 1s, så er der interferenssignaler på linjen, hvilket tolkes som "fladder" og dermed forhindrer starten.

Firmware version?

Anonymous
    Inactive

Hej
    Jeg har nu løst problemet med sensorindgangen ved at installere en pull-up modstand mellem sensorindgangen og en af ​​3,3V benene.
    Nu udløses indgangen ikke længere tilfældigt, men kun når der rent faktisk trykkes på kontakten.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.