Hej,
Jeg vil gerne implementere følgende use case og leder stadig efter den rigtige hardware. Jeg stødte på åbne sprinklere.
Måske kan du fortælle mig, om det ville virke.
Jeg har en vandkilde med en 230V dykpumpe.
Jeg vil gerne betjene to forbrugere/kredsløb fra denne kilde.
Kreds 1 bør modtage vand på forskellige tidspunkter i løbet af dagen for et tidspunkt, der kan bestemmes. Men kun indtil en svømmerafbryder (simpel åben/lukket kontakt) reagerer.
Kreds 2 skal kunne styres manuelt ved hjælp af en kontakt og er uafhængig af kreds 1.
Jeg forestillede mig det hele med et OSPi-kort. Jeg vil gerne tilslutte svømmerafbryderen som sensor 1. Sensor 2 ville så være en kontakt til manuel styring.
Jeg vil gerne styre pumpen som master via relæ. (Kan du fortælle mig, hvad jeg bruger bedst? OSPi med 24VAC)
I det væsentlige er følgende skiftprocesser til stede:
Kreds 1: I henhold til skemaet, så længe svømmerafbryderen er ledig; Hvis svømmerafbryderen rammer, må du ikke åbne ventil 1 og masteren for pumpen, før niveauet falder igen, og derefter fortsætte som normalt i skemaet.
Kreds 2: Ventil og master åbner, så længe en kontakt er aktiveret. Uanset kreds 1 skal masteren også åbne, når svømmerafbryderen aktiveres. I bedste tilfælde ignoreres tidsplanen for kreds 1, så længe kontakten er aktiveret. Ellers kan begge ventiler være åbne på samme tid.
Programmeringsfærdigheder er tilgængelige, og der burde ikke være noget problem med at skrive kode, hvis det er nødvendigt. Jeg er primært optaget af hardwarens funktioner.
Tak.
hilsen
wingi