Styring af en pumpe og brug af en svømmerafbryder som sensor

Startside > Forums > General > Styring af en pumpe og brug af en svømmerafbryder som sensor

Schlagwörter: 

Visning af 2 indlæg - 1 til 2 (af i alt 2)
  • Forfatter
    indlæg
  • #18207
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej,

    Jeg vil gerne implementere følgende use case og leder stadig efter den rigtige hardware. Jeg er oppe Opensprinkler stødt.

    Måske kan du fortælle mig, om det ville fungere.

     

    Jeg har en vandkilde med en 230V nedsænket pumpe.

    Fra denne kilde vil jeg gerne betjene to forbrugere / cyklusser.

    Kredsløb 1 skal modtage vand på forskellige tidspunkter i løbet af dagen i et bestemt tidspunkt. Men kun indtil en svømmerafbryder (simpel åben / lukket kontakt) reagerer.

    Kredsløb 2 skal kunne styres manuelt ved hjælp af en switch og er uafhængig af kredsløb 1.

     

    Jeg havde forestillet mig det hele med en OSPi Bestyrelse. Jeg vil gerne tilslutte svømmerafbryderen som sensor 1. Sensor 2 ville så være en manuel kontrolkontakt.

    Jeg vil gerne styre pumpen som en master ved hjælp af et relæ. (Kan du fortælle mig her, hvad jeg bruger bedst? OSPi med 24VAC)

     

    Følgende koblingsprocesser er i det væsentlige tilgængelige:

    Kreds 1: I henhold til tidsplanen, så længe svømmerafbryderen er fri; når svømmerafbryderen rammer ventil 1, og masteren til pumpen ikke åbner igen, før niveauet falder igen, og fortsæt derefter i skemaet som normalt.

    Kredsløb 2: ventil og master åbne, så længe en afbryder betjenes. Uafhængigt af kredsløb 1 skal masteren også åbne, når svømmerafbryderen aktiveres. I bedste fald ignoreres tidsplanen for kredsløb 1, så længe kontakten betjenes. Ellers kan begge ventiler være åbne på samme tid.

     

    Programmeringsfærdigheder er tilgængelige, og der bør ikke være problemer med at skrive kode, hvis det er nødvendigt. Primært er jeg bekymret over hardwarefunktionerne.

    Tak.

    hilsen

    vingeagtig

    #18730
    AdminAdmin
    Administrator

    Hej,

    ja, det virker, og du er heldig, for nu med OSPi Version 1.5 er der to sensorindgange - 1.44 og forgængere havde kun én.

    Du har brug for et relæ med den rigtige effekt, jeg kender ikke effekten til den nedsænkelige pumpe, så kontroller, om følgende relæ passer:

    Finder 22.32.0.024.4540 Kontaktor 1 NO-kontakt, 1 NC-kontakt

    Din svømmerafbryder fungerer som en regnsensor, når det regner-> ingen vanding. Så hvis Sen1 og GND er forbundet, aktiveres ikke den nedsænkbare pumpe.

    Du kan indstille for hvert kredsløb, om det skal reagere på Sen1.

Visning af 2 indlæg - 1 til 2 (af i alt 2)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.