Knap til at aktivere cirkler

Startside > Forums > General > Knap til at aktivere cirkler

Visning af 2 indlæg - 1 til 2 (af i alt 2)
  • Forfatter
    indlæg
  • #29724
    SimulantSimulant
    Deltager

    Hej i den runde,

    Udover min plæne- og bedvanding har jeg nu også tilsluttet mit drivhus. Det opensprinkler sidder tæt på pumpen. Derfra går en permanent trykledning og et styrekabel ind i drivhuset (ca. 20m) og i drivhuset har jeg to magnetventiler og en mekanisk vandhane. Magnetventilerne går til en trykreducer og derfra til drypledningerne til anlæggene. Alt fungerer perfekt i appen og i browseren. Desværre har min kone et vist acceptproblem med den digitale drift.

    Jeg vil nu gerne installere to (mekaniske) knapper i drivhuset, som så tænder for det respektive vandingskredsløb i f.eks. 10 minutter i drivhuset. Styrekablet, der åbner eller lukker magnetventilerne, har ikke længere frie ledninger. så jeg kan ikke få adgang til via kabel opensprinkler kan få adgang. Så det skulle gøres "smart" på en eller anden måde. Jeg har desværre ikke fundet den rigtige tilgang endnu, i hvilken retning skal jeg tænke her. Kunne man eventuelt optage inputs via shelly-komponenter og derefter sende dem via http eller lignende til opensprinkler sende? Er der en måde det opensprinkler digitalt at give kommandoen: "Aktiver kredsløb 3 i 10 minutter" uden at skulle opsætte et komplet smart home system?

    Tak og venlig hilsen

    #30309
    AdminAdmin
    Administrator

    Tag et kig her i forummet under "Trick nr. 6"

Visning af 2 indlæg - 1 til 2 (af i alt 2)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.