Hej alle sammen
Udover at vande min græsplæne og bed, har jeg nu også tilsluttet mit drivhus. Den åbne sprinkler er placeret nær pumpen. Derfra går en permanent trykledning og et styrekabel ind i drivhuset (ca. 20m) og i drivhuset har jeg to magnetventiler og en mekanisk vandhane. Magnetventilerne går til en trykreducer og derfra til drypledningerne til anlæggene. Alt fungerer perfekt i appen og browseren. Desværre har min kone et vist acceptproblem med digital drift.
Jeg vil nu gerne installere to (mekaniske) knapper i drivhuset, som så tænder for det respektive vandingskredsløb i drivhuset i f.eks. 10 minutter. Styrekablet, der åbner eller lukker magnetventilerne, har ikke længere frie ledninger. så jeg ikke kan få adgang til opensprinkleren via kabel. Så dette skulle gøres "smart" på en eller anden måde. Desværre har jeg endnu ikke fundet den rigtige måde at tænke på dette. Kunne du eventuelt fange input via shelly-komponenter og derefter sende det til opensprinkleren via http eller lignende? Er der en måde at digitalt give opensprinkleren kommandoen: "Aktiver kredsløb 3 i 10 minutter" uden at skulle opsætte et komplet smart home system?
Tak og venlig hilsen