Styreventil med sensorindgang
- Dette emne har 3 svar, 2 stemmer og blev sidst opdateret 6 år siden ved .
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette emne.
Hjemmeside › Fora › Generelt › Styreventil med sensorindgang
Hej
Jeg købte Openspinkler 3.0 AC kunstvandingscomputeren (ifølge app firmw 2.1.9(2) hardw 3.2 AC) af dig i december og er meget glad for den. For at drive vandingen endnu bedre, ville det være fantastisk at skifte en ventil via en sensor og tidsstyret.
Med dette mener jeg når et relæ (skabe eller bryde kontakt alt efter hvad der kræves) skifter ved sensorindgangen, åbner ventilen også og når relæet slukker igen, lukker ventilen også.
Hvis jeg også kan betjene den samme ventil på en tidsstyret måde, ville det være perfekt. Du kan måske forbinde ventilen til to koblingsporte. En med sensoren og en med tidsstyringen, hvis der ikke sker noget, at der er 24v på udgangen, der ikke er koblet.
Er sådan en operation mulig? Hvad skal jeg indstille der?
LG Gabriel
Hej,
Du kan bruge en sensorindgang til at starte et program - det ville så køre tidsstyret.
Indstil den til at skrive "Program" i indstillingerne/sensorerne. Den første sensor starter det første program.
LG Stefan
Hej
Er det muligt at åbne en ventil med sensorindgangen og når sensoren slukker lukker ventilen også.
LG Gabriel
Det virker faktisk ikke. Her skulle man så bruge et normalt relæ, som skifter magnetventilen.
OpenSprinkler er designet til tidsstyret omskiftning af magnetventilerne. Uden dette kunne du ikke engang oprette en "vandingsplan".