vejrafhængig OpenSprinkler Havevanding med Netatmo vejrstation

Startside > Forums > Fremlagde > vejrafhængig OpenSprinkler Havevanding med Netatmo vejrstation

Visning af 10 indlæg - 1 til 10 (af i alt 10)
  • Forfatter
    indlæg
  • #24366
    Anonymous
    Inaktiv

    Jeg har en til at vande min rækkehushave OpenSprinkler Vandingscomputer installeret til vejrafhængig styring af Gardena vandingssystemet.

    Den OpenSprinkler er installeret i garagen og forsyner tre vandingszoner udstyret med Gardena 24V AC ventiler. Den er integreret i mit WLAN-netværk via sin integrerede WLAN-adapter og forsynes med strøm via den tilhørende strømforsyningsenhed. Ventilerne er installeret i en Gardena 2-vejs ventilboks Baggård og en 1-vejs ventilboks Frontyard. Plænen bag huset vandes med en pop-up firkantsprinkler og en turbine pop-up sprinkler. Forskellige drypvandingsdyser bruges til at vande planterne i bedene foran huset og urtepotterne på terrassen bag huset.

    Installation af OpenSprinkler i garagen

    Den Opensprinkler Jeg har kørt 3.1-DC siden foråret 2019. Før det havde jeg to års erfaring med en OpenSprinkler OSBee indsamle, men ville ikke gå glip af fordelene ved vejrstyret kunstvanding.

    De tre vandingszoner er i det OpenSprinkler Firmware-program defineret som "Baggårdsplæne", "Baggårdsblomster" og "Forhaveblomster".

    Efter min mening giver en vejrafhængig vanding af haven kun mening, hvis der er adgang til pålidelige lokale vejrdata. Især mængden af ​​nedbør kan variere meget fra sted til sted. Af denne grund integrerede jeg min eksisterende Netatmo-vejrstation i styringen.

    Som en vejrspecifik metode til OpenSprinkler Jeg bruger Zimmerman metoden. Jeg indstillede basisværdien for luftfugtigheden til 65%, alle andre basisværdier blev bibeholdt. Jeg synes, at det svarer ganske godt til gennemsnitsværdien af ​​luftfugtigheden i den centraleuropæiske haveperiode, og det har jeg gode erfaringer med.

    I den nuværende version V2.0.4 af OpenSprinkler Vejrservice, vejrdata fra de sidste 24 timer bruges til at beregne "% Water Level"-vandingsværdien, hvis du vælger Zimmerman-metoden og vælger Local Weather Station eller Weather Underground. Dette er dog mere en fordel i forhold til den klassiske Zimmerman-metode, da mere ajourførte data for temperatur, luftfugtighed og nedbør indgår i beregningen af ​​vandingsværdien.

    I de senere år er betalingssystemer i stigende grad blevet introduceret af vejrtjenesteudbydere og cloud-tjenester og af OpenSprinkler Holdet gennemførte også en række opdateringer i denne forbindelse.

    For at blive lidt mere uafhængig af dette, har jeg OpenSprinkler Weather Service installeret på en Raspberry Pi sammen med open source vejrsoftwaren WeeWx. WeeWx etablerer forbindelsen til Netatmo vejrstationen og tillader også en grafisk repræsentation af vejrdataene. blev også den OpenSprinkler Firmware 2.1.9(7) genkompileret af mig og den periodiske polling af Weather Service nulstillet fra 6 timer til en time. Efter min mening er dette den eneste måde at få aktuelle data til kunstvanding i de tidlige morgentimer. Den lokale Raspberry Pi-installation af Vejrtjenesten betyder også, at der ikke er ekstra omkostninger til dette OpenSprinkler hold på grund af den øgede afstemningsfrekvens.

    For at undgå vanding, når det regner, blev der også installeret en Kenko M152 regnsensor og med OpenSprinkler Sensorindgang S1 tilsluttet. IFTTT-skytjenesten kan ikke længere bruges til regnvarsler, da den garanterede svartid i den ikke-betalte version kan være op til 1 time.
    Jeg bruger kun IFTTT til Google Kalender-logning af den samlede regnmængde bestemt af Weather Underground for den foregående dag og OpenSprinkler anvendte aktiviteter.

    I de senere år er græsplænen, blomster og buske drysset hver anden dag kl. I år skal vandforsyningen til potteplanterne på terrassen forbedres, da de naturligvis skal forsynes med vand oftere end hver anden dag på varme dage.

    Plænen drysses nu hver anden dag kort efter solopgang. Blomsterne og buskene vandes dagligt kl. 18:00. En 100% basisværdi på 30 minutter indstilles til græsplænen og en 100% basisværdi på 15 minutter for blomster og buske. Men jeg optimerer stadig her og kan øge plænevandet til tre dage med en 100% basisværdi på 45 minutter.

    Det er også vigtigt for mig at kontrollere vandingssystemets funktion, når jeg rejser. Ud over at kontrollere OpenSprinkler med OpenSprinkler App er også en strømnulstilling af den hårde fejlsag OpenSprinklerer muligt via et radiostyret stik, der kan fjernstyres ved hjælp af Fritz!Box.

    #24402
    AdminAdmin
    Administrator

    Nå det er hvad jeg kalder en god beskrivelse.

    Jeg har også integreret min vejrstation, men jeg er stadig på Weatherunderground OpenSprinkler.

    #24456
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej Franzstein,

    Jeg har også dette projekt i tankerne. Kan du give mig yderligere links eller kilder, så jeg kan bruge netatmo vejrinformation og regninformation i OSPI kan bruge. Desuden ville jeg nok få brug for den nuværende version af OpenSprinkler for PI, men jeg ved ikke, hvordan man gør det. Så jeg er meget taknemmelig for enhver information.

    #24473
    AdminAdmin
    Administrator

    Hej hg, jeg taler engelsk Opensprinkler forum, i de tilknyttede vejledninger og videnbaseartikler og i OpenSprinkler GitHub repository er faktisk alt, der er beskrevet. Det er lidt bøvlet at finde det hele samlet, men der er desværre ikke en komplet beskrivelse ét sted. Den nemmeste måde ville være at registrere Netatmo Station i Weather Underground, som OpenSprinkler opdater firmwaren og træk derefter vejrdata fra Weather Underground. Her er nogle interessante links om emnet: https://opensprinkler.com/forums/topic/error-building-firmware-from-source/ https://openthings.freshdesk.com/support/home https://github.com/opensprinkler Desværre er jeg på ferie de næste tre uger, men derefter hjælper jeg gerne - så vidt muligt. Hilsen Franz (videregivet)

    #24480
    Anonymous
    Inaktiv

    Mange tak for rådet, Franz. Jeg prøver det. Indtil videre bruger jeg kun netatmo som regndata og temperaturkilde via Weather Underground. Jeg er interesseret i en mere præcis integration af situationen i min have, jeg kan skifte DarkSky vejrdata til WUnderground under “Options” og “Extensions”. Har jeg stadig brug for WeeWx? Jeg forlader firmwaren, som den er for nu (2.1.9 (4)). Hvis jeg også har brug for en timesopdatering, skal jeg muligvis køre den igen. Men jeg tror, ​​det afhænger af den valgte vejrspecifikke metode. Jeg er nødt til at prøve det. Hvad nytter du der (Zimmerman, ETo)?

    #24489
    Anonymous
    Inaktiv

    Kun et øjeblik. WeeWx er ikke påkrævet. Weather Underground kan direkte ind OpenSprinkler vælges som vejrtjeneste. Jeg bruger Zimmerman metoden. ETo kan ikke bruges med Weather Underground.

    #24491
    Anonymous
    Inaktiv

    I øjeblikket kan jeg åbne en konto med Weather underground, men tilføjelse af en vejrstation giver en fejl. Uden en vejrstation kan jeg ikke ansøge om en API-kode. Jeg vil fortsætte med at prøve.

    #25930
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej, fungerer Netatmo-dataene stadig for dig til vandingskontrol? Jeg kan ikke registrere min Netatmo hos WU. Jeg stødte dog på en artikel, hvorefter Netatmo har afsluttet samarbejdet med WU, og derfor kan mine egne regnmålinger og Netatmo-data ikke længere bruges.

    https://community.homey.app/t/info-netatmo-hat-die-partnerschaft-mit-weather-underground-beendet/44000

    Hvilke andre muligheder er der for at bruge den lokale mængde regn fra din egen have til at beregne mængden af ​​vand, der skal vandes? Vejrudsigten er for upræcis i en storby. Det regner altid et sted, men ikke altid i min have.

    #25940
    Anonymous
    Inaktiv

    Som beskrevet ovenfor har jeg OpenSprinkler Weather Service installeret på en Raspberry Pi sammen med open source vejrsoftwaren WeeWx. Der er dog også mulighed for at videresende Netatmo-dataene til Vejrtjenesten "MeteoWare Plus". På denne måde kan de så videresendes fra Meteoware Plus til Weather Underground. Dette burde stadig virke. Bare prøv det!

    #26351
    Michael BetzMichael Betz
    Deltager

    Hej,

    er det nu sikkert, at netatmo har opsagt samarbejdet med Wu?
    Du kan stadig registrere netatmo-enheder på WU-webstedet.

    Vedhæftede filer:
    Du skal være logget ind for at se vedhæftede filer.
Visning af 10 indlæg - 1 til 10 (af i alt 10)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.