Beta test kunstvandingsservice

Hjemmeside Fora Generelt Beta test kunstvandingsservice

Tagget:  ,

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Author
    Mathias Stöber
    Participant

Hej alle sammen

erst mal Danke, das du/ihr versucht den Wetterdienst zu verbessern! Ich habe gerade versucht es, wie im Blogpost beschrieben, einzustellen, allerdings bekomme ich gerade nur eine Meldung, dass die es einen “connection failed” gab. Ich habe hier einen Raspi mit einem OSPI Firmware 2.1.9(9).

Men når jeg kalder en "curl OpenSprinklerShop.de:3333" fra mit skrivebord, får jeg "OpenSprinklerShop weather service germany v2.0.4" som svar.

Jeg genstartede OpenSprinkleren via hjemmesiden, samt hele Raspi.

Har du nogen idé om hvad dette kunne være?

VG Mathias

Mathias Stöber
    Participant

Hej

Kort opdatering fra mig. I går ændrede jeg alt tilbage til standard, så det automatiske vandingsanlæg ville fungere i morges. I morges prøvede jeg igen, først med samme resultat som beskrevet ovenfor. Men efter cirka 6 timer eller mere forsvandt fejlmeddelelsen, og appen viste kun beskeden som beskrevet i blogindlægget, og vejrdata blev vist igen. Jeg bliver ved med at gøre det på denne måde nu.

Hvis det er nødvendigt, vil det være godt at have en note i bloggen om, at den første opdatering kan tage flere timer.

Tak igen!

Se Mathias

Admin
    Keymaster

Hej,

Dette skyldes sandsynligvis den brugte OpenSprinkler firmware, den ældre version har problemer med DNS-opløsning umiddelbart efter genstart.

Opdater enten firmwaren eller indtast ip'en (OpenSprinklerShop.de = 130.180.44.149)

Mathias Stöber
    Participant

Hej

Tak for tippet. Da det er en OSPI, har jeg firmware 2.1.9(9), så vidt jeg ved er der ingen nyere version. Jeg skal muligvis konfigurere systemd-tjenesten lidt anderledes, så den venter, indtil netværket rent faktisk er oppe.

Ellers er forespørgslen bestemt mere præcis end før!

Tak for det!

Mathias

Anonymous
    Inactive

farvel,
    I går forsøgte jeg også at komme ind i vejrtjenesten med port 3333 som beskrevet i blogindlægget.
    Siden i går har der været en fejl og "Building Weather History".

Jeg så tidligere, at der er en anden vejrtjeneste med port 3336.
    Indtastede dette, og det virkede med det samme, "Vejrtjeneste online".

Seneste firmware 2.1.9(9).

Venlig hilsen
    Matthias

Admin
    Keymaster

Her er alle servere:

OpenSprinklerShop.de:3333    : DWD German Weather Service, kun for Tyskland (https://brightsky.dev)
    OpenSprinklerShop.de:3334    : OWM OpenWeatherMap (https://openweathermap.org)
    OpenSprinklerShop.de:3335    : DarkSky (https://darksky.net) <— Brug det ikke, det er bare en test!
    OpenSprinklerShop.de:3336    : OpenMeteo (https://open-meteo.com)

Anonymous
    Inactive

Danke für die Auflistung.
    Bei mir funktionieren wie gesagt alle, außer der erste mit dem Port 3333.
    Da siehts dann so aus, wie auf dem angehängten Foto.

Admin
    Keymaster

Hej,

ja tak, fandt den, den er nu repareret.

Så port 3333 kører nu også.

Mathias Stöber
    Participant

Hej

Heute ist etwas seltsam. Ich verwende den Dienst vom dwd, siehe oben, aber obwohl heute hier nicht ein Tropfen Regen gefallen ist sagt der ospi er braucht nicht wässern weil mehr als 7mm Niederschlag gefallen wären. In der app vom dwd ist für heute auch kein Niederschlag angegeben. Ggf hat es gestern schon ein Problem gegeben, da er im dicksten Regen, die spränkler mit 120% gefahren hat.

Jeg bruger eto som metode, det har fungeret fantastisk siden ovenstående indlæg. Det ser næsten ud til, at dataene er flyttet med en dag.

På forhånd mange tak!

Se Mathias

Anonymous
    Inactive

Hej

jetzt wo du es sagst…
    Bei mir genau das Gleiche, ebenfalls DWD, also über Port 3333.
    Gestern hats den ganzen Tag geregnet, mit 90% bewässert.

Heute hat’s hier ebenfalls keinen Tropfen geregnet, Bewässerungslevel 0% und “Regen insgesagt: 7,9mm”.

Da stimmt was nicht, meine Vermutung wäre dann ebenfalls, dass die Daten um einen Tag verzögert sind.

Vielen Dank und viele Grüße
    Matthias

Mathias Stöber
    Participant

Hehe,

Ikke kun har vi næsten det samme navn, men også det samme sted? For mig er det også 7,9. Har du tilfældigvis også vejrstationen for Braunschweig-regionen?

Se Mathias

Anonymous
    Inactive

Hej

ne, nicht ganz. Meine Anlage steht im Landkreis Bamberg. Aber schon ganz interessant, dass es anscheinend die gleichen Werte sind.

Gruß, Matthias

Anonymous
    Inactive

Hi an alle Tester und den Admin,

wollte mich auch am Test beteiligen, aber bisher ohne Erfolg. Ich musste hinter mein OSPI IP Adresse:8080/su setzen, um die Eingabe zu machen

Die Adresse der neuen Wetterdienste habe ich alle durchprobiert, bei mir kommt bei jedem eine Fehlermeldung (siehe Anhang) unter System-Daignose. Dabei ist es auch unabhängig, ob ich “opensprinklershop.de” nutze oder die weiter oben genannte IP. Nach einem Neustart und erneuter Abfrage mit http://<ip-OpenSprinkler&gt;:8080/su erscheint aber der geänderte Eintrag, z.B. Opensprinklershop.de:3333. Der Fehler unter System-Diagnose bleibt aber.

Muss ich sonst noch an anderer Stelle Einträge oder Konfigurationen ändern. Kann es daran liegen, dass ich derzeit Manuelle Bewässerung eingestellt habe und nicht z.B. Zimmermann? Ich betreibe OSPI seit drei Jahren und derzeit auf der aktuellen Firmware 2.1.9 (9).

Danke für die Unterstützung und viele Grüße, HG

Mathias Stöber
    Participant

Jeg tror, ​​det er normalt, det gik væk for mig efter et par timer.

Se Mathias

Anonymous
    Inactive

Stimmt, dauert etwas, läuft aber nun.

Meldung nach einigen Stunden

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.