Beta test kunstvandingsservice

Startside > Forums > General > Beta test kunstvandingsservice

Schlagwörter: ,

Visning af 15 indlæg - 1 til 15 (af i alt 21)
  • Forfatter
    indlæg
  • #25581

    Hej alle,

    Først og fremmest tak, fordi du forsøger at forbedre vejrservicen! Jeg har lige prøvet at sætte det op som beskrevet i blogindlægget, men jeg får lige en besked om, at der var en "forbindelse mislykkedes". Jeg har en Raspi her med en OSPI Firmware 2.1.9(9).

    Men hvis jeg skriver en "krølle opensprinklershop.de:3333 "visninger jeg får"openSprinklerShop vejrservice tyskland v2.0.4” som svar.

    Har det OpenSprinkler genstartet via hjemmesiden, samt hele Raspi.

     

    Har du nogen idé om hvad dette kan skyldes?

    VG Mathias

     

    #25587

    Hej,

    Kort opdatering fra mig. I går ændrede jeg alt tilbage til standard, så den automatiske kunstvanding fungerer i morges. I morges gjorde jeg endnu et forsøg, først med samme resultat som beskrevet ovenfor. Men efter cirka 6 timer eller mere var fejlmeddelelsen væk og appen gav kun beskeden som beskrevet i blogindlægget og vejrdata blev også vist igen. Det vil jeg fortsætte med nu.

    Det kunne være godt at have et hint i bloggen om, at den første opdatering kan tage flere timer.

    Tak igen!

    Se Mathias

    #25631
    AdminAdmin
    Administrator

    Hej,

    dette skyldes sandsynligvis den brugte OpenSprinkler-Firmware, den ældre version har problemer med DNS-opløsning lige efter genstart.

    Opdater enten firmwaren eller indtast ip (opensprinklershop.de = 130.180.44.149)

     

     

    #25635

    Hej,

    Tak for tippet. Da der er en ospi Jeg har firmware 2.1.9(9), så vidt jeg ved, er der ingen nyere. Jeg skal muligvis konfigurere systemd-tjenesten lidt anderledes, så den venter, indtil netværket virkelig er oppe.

    Ellers er forespørgslen bestemt mere præcis end før!

    Mange tak for dette!

    Mathias

    #25637
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej,
    Jeg forsøgte også i går at komme ind i vejrtjenesten med port 3333 som beskrevet i blogindlægget.
    Men siden i går var der en fejl og "Building Weather History".

    Jeg så tidligere, at der er en anden vejrtjeneste med port 3336.
    Indtastede dette, og det virkede med det samme, "Vejrservice online".

    Seneste firmware 2.1.9(9).

    hilsen
    Matthias

    #25638
    AdminAdmin
    Administrator

    Alle servere her:

    opensprinklershop.de:3333 : DWD Deutscher Wetterdienst, kun for Tyskland (https://brightsky.dev)
    opensprinklershop.de:3334 : OWM OpenWeatherMap (https://openweathermap.org)
    opensprinklershop.de:3335 : DarkSky (https://darksky.net) <— Må ikke bruges, bare test!
    opensprinklershop.de:3336 : OpenMeteo (https://open-meteo.com)

     

    #25645
    Anonymous
    Inaktiv

    Tak for opslaget.
    Som sagt virker de alle for mig, undtagen den første med port 3333.
    Det ligner så det vedhæftede billede.

    #25664
    AdminAdmin
    Administrator

    Hej,

    Ja tak, fandt den, den er nu repareret.

    Port 3333 kører også nu.

    #25917

    Hej,

    I dag er noget mærkeligt. Jeg bruger dwd-tjenesten, se ovenfor, men selvom der ikke faldt en dråbe regn her i dag, siger han ospi det behøver ikke at blive vandet, fordi der ville være faldet mere end 7 mm regn. I dwd-appen er der heller ingen nedbør for i dag. Muligvis var der allerede et problem i går, for i den kraftigste regn kørte han sprinklerne med 120%.

    Jeg bruger eto som metode, har fungeret smukt siden ovenstående indlæg. Det ser næsten ud til, at datoerne er gået en dag.

    Tak på forhånd!

    Se Mathias

    #25918
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej,

    Nu hvor du nævner det...
    Præcis det samme for mig, også DWD, altså via port 3333.
    Det regnede hele dagen i går, med 90% kunstvanding.

    Det regnede heller ikke en dråbe her i dag, vandingsniveau 0% og "Regn sagde: 7,9 mm".

    Der er noget galt, min antagelse vil da også være, at data er forsinket en dag.

    Tak og med venlig hilsen
    Matthias

    #25919

    hehe,

    Har vi ikke kun næsten det samme navn, men også det samme sted? Det er også 7,9 for mig. Har du tilfældigvis vejrstationen for Braunschweig-regionen?

    Se Mathias

    #25925
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej,

    nej, ikke helt. Mit system er i bydelen Bamberg. Men ret interessant, at de ser ud til at være de samme værdier.

    Hilsen Matthew

    #25932
    Anonymous
    Inaktiv

    Hej til alle testere og administratoren,

    Jeg ville også være med i testen, men indtil videre uden held. Jeg var nødt til at komme bag om min OSPI Indstil IP-adresse:8080/su for at foretage input

    Jeg har prøvet alle adresserne på de nye vejrtjenester, med hver af dem får jeg en fejlmeddelelse (se vedhæftet fil) under System Daignose. Det er også uafhængigt af, om jegopensprinklershop.de” eller den ovenfor nævnte IP. Efter en genstart og gentagen forespørgsel med http://<ip-OpenSprinkler&gt;:8080/su men den ændrede post vises, f.eks Opensprinklershop.de:3333. Fejlen under systemdiagnostik består.

    Skal jeg ændre indtastninger eller konfigurationer andre steder? Kan det være fordi jeg i øjeblikket har valgt Manuel vanding og ikke for eksempel Zimmermann? jeg opererer OSPI i tre år og i øjeblikket på den nuværende firmware 2.1.9 (9).

    Tak for støtten og venlig hilsen HG

    #25935

    Jeg tror, ​​det er normalt, gik væk efter et par timer.

    Se Mathias

    #25936
    Anonymous
    Inaktiv

    Det er rigtigt, det tager lidt tid, men det virker nu.

    melde fra efter et par timer

Visning af 15 indlæg - 1 til 15 (af i alt 21)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.