Beta test kunstvandingsservice

Startside > Forums > General > Beta test kunstvandingsservice

Schlagwörter: ,

Visning af 6 indlæg - 16 til 21 (af i alt 21)
  • Forfatter
    indlæg
  • #25966

    Hej,

    Jeg observerede det igen, noget af regnen kom en dag for sent. I dag så jeg også følgende, se skærmbilleder. Øverst i hovedvisningen er 27 grader, men i systeminfo under max kun 21. Sidstnævnte er også mere af gårsdagens værdi.

    Vedhæftede filer:
    Du skal være logget ind for at se vedhæftede filer.
    #26048
    Anonymous
    Inaktiv

    Jeg får ingen oplysninger om mængden af ​​regn. Min systeminformation ser sådan ud:

    På grund af det tørre vejr har jeg heller ikke bemærket nogen forsinkelse i regnen. Vandingen kører i henhold til programmet og afbrydes ikke.

    #26229
    Anonymous
    Inaktiv

    Moin sammen,

    er der faktisk en erklæring om problemet med den daglige forsinkelse?
    I forgårs havde jeg et vandingsniveau på 0%, selvom det ikke regnede den dag, men det gjorde det dagen før?
    Eller har jeg grundlæggende misforstået noget om Zimmermann-metoden?

    Den nuværende status for mig ser sådan ud:

    hilsen
    Matthias

    #26230
    Anonymous
    Inaktiv

    Jeg har desværre ikke fået yderligere information om dette. Her i truslen er kun vores budskaber. I lang tid kunne jeg ikke teste vejrkontrollen også på grund af sommervejret og mangel på regn, da jeg kun arbejder med en regnforsinkelse, ikke en Zimmerman.

    Regnforsinkelsen er blevet aktiveret for i dag, baseret på den hentede vejrrapport kl. 8:26. I morges faldt der 1,3 mm regn, i går var det tørt. Den sidste regn meget 2 dage siden. Så det ser ud til at virke til en vis grad. Men for en nøjagtig vurdering ville jeg have brug for skiftende vejr med få dages mellemrum.

    hilsen

    HG

    #26262
    AdminAdmin
    Administrator

    OpenSprinkler spørger altid vejrudbyderne om vejret for de sidste 24 timer. De fleste giver derefter plads til 1 time med vejrdata.

    Vejrvisningen i APP'en har intet med vandingskontrollen at gøre. Kun hvad der står under "Diagnose" er afgørende.

    Efter min mening er hovedproblemet, at vejret kun bliver kaldt op hver 4. time. Hvis det lige har regnet i 3,5 time og stadig regner, genkendes det ofte ikke.

    Derfor har jeg i den seneste firmware 111 installeret vejrkaldet til 1 minut før næste planlagte programstart (hvis det sidste vejrkald er ældre end 30 minutter)

    #27179
    AdminAdmin
    Administrator

    Du kan se resultaterne af DWD og OpenSprinkler sammenligne:
    Opkaldet foretages via Bright Sky-tjenesten.
    https://api.brightsky.dev/weather?lat=<LAT>&lon=<LON>&date=<DATUM-TSTUNDE&gt;

    Gå til Google Maps og højreklik på dit hus. Koordinaterne vises, som kan kopieres til udklipsholderen med et klik.

    Du indtaster nu disse to værdier for lat og lon. Datoen er dagens dato minus en dag. Time efter T. Det ser sådan ud:
    Så 13.02.2023 8:30 er 2023-02-12T08

    https://api.brightsky.dev/weather?lat=49.445997919488484&lon=8.575522199246443&date=2023-02-12T08

    Derefter vises en liste med vejrmålingsdata. Under "nedbør" er regnaflæsningen

     

Visning af 6 indlæg - 16 til 21 (af i alt 21)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.