Beta test kunstvandingsservice

Hjemmeside Fora Generelt Beta test kunstvandingsservice

Tagget:  ,

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Author
    Mathias Stöber
    Participant

Hej

Jeg så det igen, mængden af ​​regn var nogle gange en dag forsinket. I dag så jeg også følgende, se skærmbilleder. Øverst i hovedvisningen står der 27 grader, men i systeminfo er det kun 21 under max. Sidstnævnte minder mere om gårsdagens værdi.

Vedhæftede filer:
    Det skal du være logget ind for at se vedhæftede filer.
    Anonymous
    Inactive

Jeg får ingen oplysninger om mængden af ​​regn. For mig ser systemoplysningerne således ud

På grund af det tørre vejr har jeg endnu ikke bemærket nogen forsinkelse i regnen. Vandingen kører i henhold til programmet og afbrydes ikke.

Anonymous
    Inactive

Hej alle sammen

Er der faktisk en erklæring om problemet med den daglige forsinkelse?
    I forgårs havde jeg et vandingsniveau på 0%, selvom det ikke regnede den dag, men dagen før?
    Eller har jeg grundlæggende misforstået noget om Zimmermann-metoden?

Min nuværende status ser i øjeblikket sådan ud:

Venlig hilsen
    Matthias

Anonymous
    Inactive

Leider habe ich dazu keine weiteren Informationen bekommen. Hier im Threat sind ja auch nur unsere Nachrichten. Lange Zeit konnte ich die Wettersteuerung auch wegen des Sommerwetters und dem mangelnden Regen nicht prüfen, da ich nur mit einer Regenverzögerung arbeite, kein Zimmerman.

Regnforsinkelsen blev aktiveret for i dag, baseret på vejrrapporten hentet kl. 8:26 Her til morgen faldt der 1,3 mm regn, i går var det tørt. Den sidste regn var for 2 dage siden. Så det ser ud til at virke lidt. Men for at foretage en nøjagtig vurdering ville jeg have brug for, at vejret skiftede med få dages mellemrum.

Venlig hilsen

HG

Admin
    Keymaster

OpenSprinkler efterspørger altid vejret for de sidste 24 timer fra vejrudbyderne. De fleste giver så 1 times slots med vejrdataene.

Vejrvisningen i APP'en har intet med vandingskontrol at gøre. Kun hvad der står under "diagnose" er afgørende.

Efter min mening er hovedproblemet, at vejret kun bliver kaldt op hver 4. time. Hvis det lige har regnet i 3,5 time og stadig regner, genkendes det ofte ikke.

Derfor har jeg i den seneste firmware 111 installeret vejrkaldet til 1 minut før næste planlagte programstart (hvis det sidste vejrkald er ældre end 30 minutter)

Admin
    Keymaster

Du kan sammenligne resultaterne fra DWD og OpenSprinkler:
    Opkaldet foretages via Bright Sky-tjenesten.
    https://api.brightsky.dev/weather?lat=<LAT>&lon=<LON>&date=<DATE-HOUR&gt;

Gå til Google Maps og højreklik på dit hus. Koordinaterne vises og kopieres til udklipsholderen med et klik.

Indtast nu disse to værdier i lat og lon. Datoen er dagens dato minus en dag. Time bag T. Det ser sådan ud:
    Så 13. februar 2023 kl. 8:30 er derfor 2023-02-12T08

https://api.brightsky.dev/weather?lat=49.445997919488484&lon=8.575522199246443&date=2023-02-12T08

Derefter vises en liste med vejrmålingsdata. Under "nedbør" er regnmåleværdien

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette emne.