Bevattning avbryts
- Detta har 4 svar, 3 deltagare och uppdaterade senast för 1 år, 3 månader sedan av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (från 5 totalt)
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (från 5 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hemsida › forum › I allmänhet › Bevattning avbryts
Hej alla,
Jag har haft problemet ett tag nu att vattningen sporadiskt stoppas.
Ventilen öppnas först och jag ser även en display i gränssnittet. Sedan efter några minuter är allt över.
Vilken OpenSprinkler är det? Firmwareversion (meny till vänster/ovan)?
Vad står det på displayen eller i appen när du avbryter?
Hej, jag har använt OpenSprinkler i flera år och är mycket nöjd med det. Igår uppdaterade jag till senaste firmware: 2.3.3 (174) med en HW: 3.2-AC. Jag driver OpenSprinkler via en WiFi-router och OTC. Idag startade jag manuellt en cirkel med appen, som avbröts efter ca 30 sekunder. I appen visades ett nätverksfel längst ner. När jag manuellt startade samma krets igen hände det igen. De två inställda bevattningarna finns inte med i historiken. Om det har något att göra med det: enligt systemstatus är WLAN-styrkan medioker - dålig. Efter att jag startat en annan krets så fungerade den som märktes innan också ordentligt. Jag uppdaterade appen först efteråt... Är problemet förståeligt eller kan orsaken isoleras?
Förmodligen minnet fullt.
Rensa minnet med hjälp av menyn längst ner till höger, visa loggar, tabell, alternativ, rensa logg.
Åh ja, menyn uppe till höger, System Diagnostics, Free Bytes visar lagringsutrymmet.