Drift via 150W 24 VA strömförsörjning

Hemsida forum I allmänhet Drift via 150W 24 VA strömförsörjning

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (från 3 totalt)
  • Författare
    Inlagg
    Anonym
    Inaktiv

Hej,

Jag har 24 V-ledningar överallt i trädgården. Strömförsörjning: https://at.paulmann.com/p/plug-shine-einspeisung-ip67-230-24v-150va-silber/98850

Finns det någon chans att köra antingen OpenSprinkler  eller Raperry Pi (det finns)? Tyvärr har jag ingen annan strömanslutning till ventilerna.

Tack!

Admin
    Keymaster

Hej,

Så OpenSprinkler AC och OSPi körs med 24VAC, det skulle vara möjligt. Men vad händer sedan, ventilerna måste styras? – Detta kan endast lösas med en separat kabel till ventilerna.

Anonym
    Inaktiv

Ja…

Jag kom på att jag har en Irritrol Junior 9V dator och därför även 9V DC ventiler. I<span style="text-align: center;">Jag är rädd att jag måste göra några ändringar ändå. Att bara ta en Rainbird eller OpenSprinkler fungerar inte.</span>

Mitt primära behov är programmering och styrning via webb eller app.

Jag trodde i alla fall från början att jag kunde styra och manövrera ventilerna via datorn (jag tänkte fortfarande på 24 DC volt - d.v.s. vad nätaggregatet levererar).

Jag skulle i alla fall även konvertera ventilerna om det finns ett vettigt alternativ.
    Det betyder att jag förmodligen skulle behöva allt nytt och att jag skulle vara flexibel.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (från 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.