Drift via 150W 24 VA strömförsörjning

HEM > Forum > Allmänna > Drift via 150W 24 VA strömförsörjning

  • Detta ämne har 2 svar, 2 abonnent och uppdaterades senast 2 år sedan av anonym.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av totalt 3)
  • författaren
    inlägg
  • #25331
    anonym
    Inaktiv

    Hej,

    Jag har 24 V-ledningar överallt i trädgården. Strömadapter: https://at.paulmann.com/p/plug-shine-einspeisung-ip67-230-24v-150va-silber/98850

    Finns det en chans heller OpenSprinkler  eller för att använda Raperry Pi (finns tillgänglig)? Tyvärr har jag ingen annan strömanslutning för ventilerna.

    Tack!

    #25446
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Hej,

    så att OpenSprinkler AC och OSPi körs med 24VAC, det skulle vara möjligt. Men vad händer sedan, ventilerna måste styras? – Detta kan endast lösas här med en separat kabel till ventilerna.

    #25448
    anonym
    Inaktiv

    Ja...

    Jag fick reda på att jag har en Irritrol Junior 9V dator och med den 9V DC ventiler. Jag är rädd att jag skulle behöva bygga om vissa saker ändå. Bara en regnfågel eller OpenSprinkler att ta det blir det inte.

    Mitt primära behov är programmering och styrning via webb eller app.

    Jag trodde i alla fall från början att jag kunde styra och manövrera ventilerna via datorn (jag tänkte fortfarande på 24 DC volt - d.v.s. vad nätaggregatet levererar).

    Jag skulle i alla fall även bygga om ventilerna om det finns en vettig variant.
    betyder att jag förmodligen skulle behöva allt nytt och är flexibel.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av totalt 3)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.