Användning i brunnar (brunnar)? Jag har mina problem med AC eller DC

Hemsida forum I allmänhet Användning i brunnar (brunnar)? Jag har mina problem med AC eller DC

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlagg
    Anonym
    Inaktiv

Hej,

Jag skulle vilja använda en Ethernet-enhet i ett skåp av normal storlek.
    Jag skulle också vilja ansluta åtta omkopplingsbara ledningar med 24V 1″ ventiler. Behöver jag då Ethernet AC-versionen och vilket nätaggregat?
    Finns det ett paket för en 8-rads distribution?

Bästa hälsningar

Lars

Admin
    Keymaster

Du kan styra AC eller DC 24VAC magnetventiler med OpenSprinkler. DC-versionen använder ett kretsknep som ökar spänningen när den slås på (boost) och därigenom aktiverar magnetventilerna. Kort därefter sjunker spänningen tillbaka till nätspänningen (7,5VDC – 12VDC).

Vad gäller prestanda så beror det på hur många magnetventiler du vill manövrera SAMTIDIGT.

I princip kan man räkna ut det så här: Startströmmen för en magnetventil avgör prestandan.

OpenSprinkler har en strömförbrukning på ca 2,2W = ca. 0,1A. En Rain-Bild magnetventil har en maximal ström på 0,3A

d.v.s. med 4 magnetventiler SAMTIDIGT har du 4x 0,3A + 0,1A = 1,3 A inkopplingsström, nästa större nätaggregat med 2A bör användas. Vi har olika nätaggregat i butiken.
    Om du bara använder en eller två magnetventiler samtidigt har du 2×0,3A+0,1A = 0,7A, 1A strömförsörjning räcker. Även om du har 20 magnetventiler men bara aktiverar 2 samtidigt så räcker det.
    Obs: Detta är bara ett exempel på beräkning! Observera magnetventiltillverkarens tekniska data!

Angående distributören, ta en titt här:

https://dvs-beregnung.de/dvs-specials/plugrain-garten/hunter-wandverteiler

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.