Används i brunnen (brunn)? Jag har mina problem med AC eller DC

HEM > Forum > Allmänna > Används i brunnen (brunn)? Jag har mina problem med AC eller DC

Schlagwörter: 

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av totalt 2)
  • författaren
    inlägg
  • #20503
    anonym
    Inaktiv

    Hej,

    Jag skulle vilja ha en Ethernet-enhet i ett normalt skåp.
    Jag skulle också vilja ansluta åtta omkopplingsbara ledningar med 24 V-ventiler 1 ″. Behöver jag då Ethernet AC-versionen och vilken strömförsörjningsenhet?
    Finns det ett paket för en 8-linjers distribution?

    Hälsningar

    Lars

    #20559
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Du kan gå med OpenSprinkler Styr AC eller DC 24VAC magnetventiler. DC-versionen använder ett kretsknep som ökar spänningen när den slås på och därmed aktiverar magnetventilerna. Kort därefter faller sedan spänningen tillbaka till nätspänningen (7,5VDC - 12VDC).

    När det gäller prestanda kommer allt ner till hur många magnetventiler du vill använda samtidigt.

    I princip kan du beräkna det så här: Startströmmen för en magnetventil bestämmer effekten.

    OpenSprinkler har en strömförbrukning på ca 2,2W = ca 0,1A. En Rain-Bild magnetventil har en maximal ström på 0,3A

    Det betyder att med 4 magnetventiler SAMTIDIGT har du 4x 0,3A + 0,1A = 1,3 A startström, nästa större strömförsörjning med 2A ska användas. Vi har olika strömförsörjningar i butiken.
    Om du bara använder en eller två magnetventiler samtidigt, har du 2 × 0,3A + 0,1A = 0,7A, en 1A strömförsörjning är tillräcklig. Även om du har 20 magnetventiler men bara aktiverar 2 samtidigt räcker det.
    Obs! Det här är bara en exempelberäkning! Observera de tekniska uppgifterna från tillverkaren av magnetventiler!

     

    När det gäller distributören, ta en titt här:

    https://dvs-beregnung.de/dvs-specials/plugrain-garten/hunter-wandverteiler

     

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av totalt 2)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.