Fel efter ominstallation
- Detta har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterad senast för 4 månader sedan av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hej,
Jag återställer min Ospi inför den nya säsongen. Naturligtvis gjorde jag en säkerhetskopia av den gamla konfigurationen i förväg. Så här gjorde jag:
Danach kam es zu der Fehlermeldung ”Netzwerkfehler” und die Oberfläche war nicht mehr wirklich responsiv. Ich habe dann den Dienst gestoppt und die Datei ”done.dat” gelöscht. Danach lief die Seite auch wieder aber die Einstellungen waren weg. Nach mehreren Fehlersuchen, konnte ich es jetzt soweit eingrenzen, dass der Ospi soweit läuft und auch eingerichtet werden kann (Ich habe immer wieder von vorne angefangen mit der Config). Bis zu dem Punkt, wenn ich unter ”Optionen -> Wetter und Sensoren -> Anpassungsmethode” ändere dann kommt danach die Fehlermeldung Netzwerkfehler und es geht nichts mehr. Sobald ich von ”Manuel” irgendetwas abweichendes einstelle, geht etwas in der Config kaputt.
När jag sedan laddar om webbplatsen får jag det bifogade felmeddelandet "Corrupted answer". Om jag går därifrån till API-verktyget finns det fortfarande ett meddelande när jag hämtar kontrollerdatan att Json har fel (se andra skärmdumpen).
Någon aning om vad mer kan orsaka detta? Finns det andra ställen där Ospi lagrar sin konfiguration som jag kan behöva ta bort?
VG Mathias
Så liten uppdatering. Jag installerade om Raspi igen. Den här gången med bokmask istället för Trixie. Efter installationen ändrade jag bara "justeringsmetoden" från "manuell" till "månadsvis". Inga andra värden ändrades. Men det ovan beskrivna felmönstret kvarstår. Min gissning är att det finns ett fel när json sparas i området.
Om jag ska skicka loggar eller något annat är det bara att meddela mig.
VG Mathias