Fjärråtkomst via MyFritz

HEM > Forum > Allmänna > Fjärråtkomst via MyFritz

Schlagwörter: ,

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av totalt 2)
  • författaren
    inlägg
  • #22936
    WDWD
    Deltagare

    Hej,

    Jag har försökt komma åt fjärrkontrollen ett tag nu Opensprinkler ställs in via MyFritz. Instruktionerna stämmer förmodligen inte längre med den aktuella versionen av FritzOS (7.21), i alla fall kan jag inte komma åt det, inte ens efter femton gånger. Att försöka.

    Fritzbox kan nås externt via MyFritz.

    Jag gör detta:

    • I FritzBox Internet -> Aktier -> Välj enhet för delningar
    • ESP-xxxx vald, "Tillåt oberoende vidarebefordran av port för den här enheten." aktiverad
    • Välj ny delning -> MyFritz-delning -> Annan applikation
    • Tilldela ett namn, schema HTTPS // :, ange porten, klicka på OK
    • Konstigt nog visas den nya aktien inte under Aktier
    • Opensprinker visas i översikten över portutgivningarna, men utan port
    • Enheten visas under MyFrtz.net, men en anslutning kan inte upprättas (webbplatsen kan inte nås
      esp- ... .myfritz.net stängde anslutningen oväntat.)
    • Om du klickar en gång på pennan under portutgivningar och sedan klickar på ok visas porten i översikten över portutgivningar
    • Som ett test markerade jag kryssrutan "Aktivera den här enheten helt för internetåtkomst via IPv4 (exponerad värd)". Detta har dock ingen effekt, bara felmeddelandet är annorlunda (Denna webbplats kan inte tillhandahålla en säker anslutning
      esp-… .myfritz.net skickade ett ogiltigt svar.)

    Jag kan inte tänka på någonting längre, har någon en idé?

    Tack, Wolfgang

    #23036
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Så här fungerar port forwarding för mig. Däremot måste man emellan OSPi och OpenSprinkler 3 skiljer sig eftersom kl OSPi porten 8080 och kl OpenSprinkler 3 portar 80 används.

    Så för OSPi uppstart:

    portdelning OSPi

     

    Och så för det OpenSprinkler 3:

    portdelning OpenSprinkler 3

     

    Som du kan se här är han det OSPi under den externa IP-porten 3000 och OpenSprinkler 3 och samma externa IP-port 3001 kan nås.

    På så sätt kan du ha mer än en OpenSprinkler framgångsrikt fjärrstyra från internet.

    Alternativet ”Släpp den här enheten helt för internetåtkomst via IPv4 (Exposed Host)” får INTE aktiveras.

    Tillsammans med MyFritz-utgåvan kan du nu använda detta i OpenSprinkler- Konfigurera app.

    1. Välj i OpenSprinklerapp, välj menyalternativet "Hantera platser" uppe till vänster och tryck på "Lägg till / Lägg till enhet manuellt"

    2. Ange ett namn i "OpenSprinkler namn". I "OpenSprinkler IP” ange MyFritz-andelen, följt av ett kolon och porten (som 3000 eller 3001 eller din valda port)

    3. Sedan lösenordet. Obs: Om du fortfarande har "opendoor" som ditt lösenord är det nu ett bra tillfälle att ändra det, för från och med nu kan hela Internet använda ditt OSPi eller OpenSprinkler tillgång!

    4. Bekräfta med “Spara”. Färdiga. Om “Connect” -symbolen blir grön fungerar allt!

    Obs! När du befinner dig inom ditt WLAN tillåter Fritz! Box vanligtvis inte anslutning via MyFritz. Inaktivera WLAN-funktionen på din smartphone och anslut via mobilnätet för att testa den här funktionen!

    Förresten fungerar release bara via HTTP! HTTPS fungerar bara i anslutning till en HTTP till HTTPS-proxy och ett motsvarande HTTPS-certifikat (t.ex. med Apache2 och OpenSSL självsignerat certifikat). Jag kommer att behandla detta ämne separat igen ibland.

     

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av totalt 2)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.