Optionen lassen sich nicht speichern

Hemsida forum I allmänhet Optionen lassen sich nicht speichern

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (från 5 totalt)
  • Författare
    Inlagg
    Frank
    Deltagare

Hej,

Sedan uppdateringen 2.4.0.(190) kan du inte längre spara alternativen.  "Kontrollera din post och försök igen" Vad handlar det här meddelandet om, jag har inte ändrat någonting. Från PC såväl som i appen. Hårdvara 3.2AC. Är det någon som har en idé?

Och varför frågar systemet mig "Jag är inte en robot" 5 gånger medan jag skriver detta?

Tack

Frank

Admin
    Keymaster

Hej, det finns redan firmware-uppdatering 192, som fungerar bättre

Frank
    Deltagare

När jag går till online firmware-uppdatering står det att firmware är uppdaterad.

Mathias Stöber
    Deltagare

Hej,

Jag har också problemet att vissa av alternativen fortfarande inte är sparade. Ibland är de där, men efter en omstart är de borta igen. Detta innebär att alternativ och inställningar från den analoga sensorkonfigurationen alltid återställs. Finns det något sätt att felsöka detta lite bättre?

Jag har en Ospi här med en aktuell utcheckning från Github.

VG Mathias

Mathias Stöber
    Deltagare

Hej,

Jag försökte bara något igen. Jag hade hela konfigurationsutgången via API. Jag definierade först "manuell" som bevattningsmetoden. Det fanns inga poster för värdet "wto:{}" i konfigurationen som API gav mig. Om jag ändrade och sparade väderleverantören försvann värdet efter att jag öppnade alternativen igen och återställdes till "apple" som leverantör. Jag kunde inte se några förändringar i utdata från konfigurationen via API heller. Därefter ställde jag in bevattningsmetoden till "ETO". Efteråt kunde jag också se inställningar under "wto:{...}" i konfigurationen från API:n. När jag sedan ställer in väderleverantören på “openmeteo”. Detta var i konfigurationen å ena sidan

"wto": {
    ”baseETo”: 0,15,
    "höjd": 262,
    ”nyckel”: ””,
    ”provider”: ”OpenMeteo”
    }

men visas sedan även nedan

"wtdata": {
    ”wp”: ”OpenMeteo”,….}

Är det möjligt att vissa alternativ sparas i områden som inte alltid finns i konfigurationen och det finns luckor här? Om jag förstår det rätt är webbgränssnittet bara js-filen som körs på webbservern, som sedan använder API:et för att faktiskt göra ändringarna. Det verkar som om det är skillnad mellan vad gränssnittet visar, eventuellt som standard, och vad som sedan skrivs till sprinklern via API. Eller om du ändrar något på ett ställe men då standardvärdena skrivs tillbaka på ett annat ställe.

Om jag kan hjälpa till på något sätt eller testa vidare är det bara att meddela mig.

VG Mathias

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (från 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.