Ospi integration i hemnätverket med IOBroker

Hemsida forum I allmänhet Ospi integration i hemnätverket med IOBroker

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (från 3 totalt)
  • Författare
    Inlagg
    Hanghuhn
    Deltagare

Hej,

Jag har använt Ospi-kortet i flera år, förra året var jag tvungen att installera en nyare RPI eftersom den sena inte längre var kompatibel med den nuvarande firmware.

Allt är bra hittills, nu har jag märkt att Ospi-gränssnittet :8080 inte alltid är tillförlitligt tillgängligt. Kan det vara så att jag inte kan komma åt den med flera enheter samtidigt?

Ibland var jag tvungen att koppla ur och starta om eftersom jag inte kunde komma längre.

Det är därför jag ville ta in det i IOBroker, har någon här redan implementerat det?

Jag aktiverade MQTT och tog de första stegen för att fråga OSPI med en Linux-adapter så att jag kunde utlösa en ren omstart på distans.

Det skulle säkert vara vettigt att uppdatera Raspbian på RPI eller är OpenSprinkler rel. Lättskött?

Hälsning

Thomas

Bilagor:
    Det måste du vara inloggad för att se bifogade filer.
    Anonym
    Inaktiv

Jag skulle också vara intresserad av det. Jag funderar på att överföra värden från Netatmo (integrerad i ioBroker) till Ospi, till exempel för att avbryta bevattningen i 24 timmar när det regnar. Men jag tror att den nuvarande MQTT-implementeringen inte är designad för det.

hälsning

HG

Hanghuhn
    Deltagare

Så den här veckan lyckades jag av misstag integrera Ospi i Iobroker via Mqtt.

Jag hade angett en hamn som redan var ockuperad av Sonoff, varför jag inte kom längre förra gången.

Jag gjorde precis uppdateringarna också.

Men jag har en annan byggarbetsplats för tillfället, så jag fortsatte inte med Ospi och Iobroker.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (från 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.