Ospi Integration i hemnätverket med IOBroker

HEM > Forum > Allmänna > Ospi Integration i hemnätverket med IOBroker

Schlagwörter: , , ,

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av totalt 3)
  • författaren
    inlägg
  • #25552
    Häng kycklingHäng kyckling
    Deltagare

    Hej,

    Jag har haft sådana i åratal Ospi Board i bruk, förra året var jag tvungen att installera en nyare RPI eftersom den sena förmodligen inte längre var kompatibel med den nuvarande firmware.

    Allt bra hittills, nu har jag upptäckt att det Ospi Surface :8080 är inte alltid tillförlitligt tillgänglig, är det möjligt att jag inte kan komma åt den med flera enheter samtidigt?

    Ibland var jag tvungen att dra ut kontakten för att starta om eftersom jag inte kunde komma längre.

    Det är därför jag ville ta in det i IOBroker, har någon här redan implementerat det?

    Jag aktiverade en gång MQTT och tog de första stegen med en Linux-adapter OSPI fråga, så att jag kunde utlösa en ren omstart på distans..

    Det skulle verkligen vara vettigt att uppdatera Raspbian på RPI, eller så finns den där Opensprinkler rel. Lättskött?

    Hälsning

     

    Thomas

    bilagor:
    du måste vara inloggad för att visa bifogade filer.
    #26049
    anonym
    Inaktiv

    Det skulle intressera mig också. Jag har värderingar från Netatmo i åtanke (integrerad i ioBroker). Ospi att lämna över till exempel att avbryta bevattningen i 24 timmar när det börjar regna. Men jag tror inte att den nuvarande MQTT-implementationen är designad för det.

    Hälsning

    HG

    #26050
    Häng kycklingHäng kyckling
    Deltagare

    Så jag råkade få det den veckan Ospi att integrera i iobroker via Mqtt.

    Jag hade angett en port som redan var ockuperad av Sonoff, så jag kom inte längre förra gången.

    Jag gjorde precis uppdateringarna.

    Men för tillfället har jag en annan byggarbetsplats med mig ospi unf iobroker fortsätter inte..

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av totalt 3)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.