Ändra OSPi-webbplatser

Hemsida forum I allmänhet Ändra OSPi-webbplatser

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (från 5 totalt)
  • Författare
    Inlagg
    Anonym
    Inaktiv

Hej,

Jag laddade in OSPi på min Raspi som ett test och lekte med den. Eftersom väderfunktionen är lite misstänksam för mig vill jag visa mängden nederbörd som hämtas från väderservern under väderdisplayen på hemsidan. Jag sökte i källorna efter utdrag av webbplatsen, men hittade ingenting. Hur är OpenSprinkler-webbplatserna sammansatta av applikationen och var kan jag till exempel hitta den aktuella väderinformationen?

Hälsning,

syrsor

Admin
    Keymaster

OSPi har ingen webbserver, bara ett API-gränssnitt.

Själva användargränssnittet kommer från ui.OpenSprinkler.com, källkoden är tillgänglig här:

https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-App

Om du vill skapa din egen webbplats kan du ändra konfigurationen. Samtal i webbläsaren http://<ip-deines-OSPi:8080>/su

på. Nu kan du ge länken till din egen sida.

Anonym
    Inaktiv

OpenSprinkler-appen är smartphone-appen, eller hur? Jag vill faktiskt gå till sidan som kommer upp när jag anger IP:n för min OSPi i webbläsaren. Det måste ha hamnat på Raspi på något sätt. Och om installationsskriptet inte laddar något från internet, måste webbplatsen inkluderas i OpenSprinklers firmware-repo - det är allt jag laddade in på Raspi.

Jag skulle kunna skapa min egen väderberäkningssida under /su, eller hur? API:t finns förmodligen i manualen. Jag är faktiskt intresserad av att se på hemsidan hur mycket nederbörd OSPi förväntar sig. Eller har inte OSPi denna information alls?

Admin
    Keymaster

Nej, appen och hemsidan är alla skrivna i Javascript och samma programkod. Och nej, det är inte bevarat i firmware-repo.

Admin
    Keymaster

Så lösningen är:

1. Ladda ner källkod från Github

2. Konfigurera en webbserver och konfigurera ovanstående källkod som en webbplats

3. Ändra /su-inställningarna så att de pekar på webbservern.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (från 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.