OSPi ändra webbplatser

HEM > Forum > Allmänna > OSPi ändra webbplatser

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av totalt 5)
  • författaren
    inlägg
  • #24072
    anonym
    Inaktiv

    Hej,

    Jag har ett test OSPi laddade på min Raspi och lekte runt tewas. Eftersom jag är lite misstänksam mot väderfunktionen vill jag visa mängden nederbörd som hämtats från väderservern under väderdisplayen på hemsidan. Jag letade efter utdrag av webbplatsen i källorna, men kunde inte hitta något. Hur är webbplatserna för OpenSprinkler sammanställt av applikationen och var kan jag till exempel hitta utdata från aktuell väderinformation?

    Hälsningar,

    Crickets

    #24081
    AdministrationAdministration
    Administratör

    den OSPi har ingen webbserver, bara ett API-gränssnitt.

    Det faktiska användargränssnittet kommer från ui.opensprinkler.com , källkoden är tillgänglig här:

    https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-App

    Om du vill skapa din egen webbplats kan du ändra konfigurationen. Ring i webbläsaren http://<ip-deines-OSPi:8080>/su

    på. Nu kan du ange länken till din egen sida.

     

    #24085
    anonym
    Inaktiv

    OpenSprinklerapp är appen på din smartphone, eller hur? Jag vill faktiskt se sidan som kommer upp när jag anger IP:n på min OSPi stiga på Det måste ha hamnat på Raspi på något sätt. Och om installationsskriptet inte laddar något från nätverket, bör webbplatsen vara i OpenSprinkler-Firmware-repo ska inkluderas - det är allt jag laddade in på Raspi.

    Jag skulle kunna lägga min egen sida för väderberäkning under /su, eller hur? API:t finns förmodligen i manualen. Jag försöker faktiskt se på hemsidan hur mycket nederbörd det är OSPi beräknar. Eller gör han det OSPi inte denna information alls?

    #24100
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Nej, appen och webbplatsen är alla skrivna i Javascript och har samma programkod. Och nej, det tas inte emot i firmware repo.

    #24119
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Så lösningen är:

    1. Ladda ner källkoden från Github

    2. Ställ in webbservern och konfigurera källkoden ovan som en webbplats

    3. Ändra / su-inställningarna så att de pekar på webbservern.

     

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av totalt 5)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.