Parallella program och anpassning genom evapotranspiration

Hemsida forum I allmänhet Parallella program och anpassning genom evapotranspiration

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (från 3 totalt)
  • Författare
    Inlagg
    Anonym
    Inaktiv

Hej alla,
    Jag har följande fråga angående programmen i OpenSprinkler.

Jag har 4 cirklar för att vattna gräsmattan. Jag skulle vilja köra två av dem parallellt under önskad tid (30 minuter).

Starta program 1 med två cirklar kl. 05.00 – 05.30
    Starta program 2 med två cirklar kl. 05.30 – 06.00

Dessutom använder jag väderkontrollen Evapotranspiration (ET). Om detta till exempel skulle beräkna en bevattningshastighet på 150 %, skulle bevattningstiden öka med 30 minuter. Detta skulle innebära att program ett inte skulle vara klart 05:30 utan program två skulle redan börja. Men min vattenanslutning klarade inte 4 cirklar. Finns det något sätt att program 2 med de två cirklarna inte startar förrän program 1 är klart, även om bevattningstiden har förlängts på grund av väderjustering?

Med vänlig hälsning och tack på förhand.

Admin
    Keymaster

Hej,
    i det här fallet skulle jag föreslå att du minskar till TVÅ cirklar. Anslut helt enkelt två magnetventiler till en anslutning vardera och aktivera alternativet "Sekvens" i båda.
    Tyvärr ser jag inget annat alternativ här, för om du vill göra detta måste du programmera "grupper" som du kan kombinera magnetventilerna med. Ämnet har kommit upp flera gånger, jag ska skapa ett problem med utvecklingsteamet, kanske kommer det att programmeras.
    https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-Firmware/issues/115

Glöm inte att OpenSprinkler är OpenSource. Du kan också bidra!

Anonym
    Inaktiv

Jättebra, tack så mycket för hjälpen. Sedan fortsätter jag att kontrollera om förändringen kommer att beaktas i någon av de kommande versionerna.

Så länge jag gör det nöjer jag mig med lämpliga programpauser, eftersom max ET är 200%, som jag har läst.

Starta program 1 med två cirklar kl 05:00 - 05:30 vid 200 % av ET, programmet pågår till max. 06:00
    Starta program 2 med två cirklar kl. 06.00 – 06.30

Jag hoppas att jag inte har några fel i mitt tänkande.

Bästa hälsningar

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (från 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.