Parallella program och anpassning genom evapotranspiration

HEM > Forum > Allmänna > Parallella program och anpassning genom evapotranspiration

  • Detta ämne har 2 svar, 2 abonnent och uppdaterades senast 4 år sedan av anonym.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av totalt 3)
  • författaren
    inlägg
  • #14049
    anonym
    Inaktiv

    Hej alla,
    Jag har följande fråga angående programmen i Opensprinkler.

    Jag har fyra cirklar för att bevattna gräsmattan. Jag skulle vilja köra två av dessa samtidigt vid önskad tid (4 minuter).

    Starta program 1 med två cirklar 05:00 - 05:30
    Starta program 2 med två cirklar 05:30 - 06:00

    Jag använder också Evapotranspiration (ET) väderkontroll. Om detta till exempel beräknar en bevattning på 150%, skulle vattningstiden öka med 30 minuter. Detta skulle innebära att program ett inte är klart klockan 05:30 men program två har redan startat. Fyra cirklar skulle inte ta min vattenförsörjning. Finns det en möjlighet att program 4 med de två cirklarna bara startar när program 2 är klart, även om vattningstiden har förlängts av väderjusteringen?

    Många hälsningar och tack på förhand.

    #14091
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Hej,
    i det här fallet föreslår jag att du reducerar det till TVÅ cirklar. Anslut bara två magnetventiler till en anslutning vardera och aktivera alternativet “En efter en” i dessa två.
    Tyvärr ser jag ingen annan möjlighet här, för för din förfrågan måste du programmera "grupper" med vilka magnetventilerna kan kombineras. Ämnet har kommit upp flera gånger, jag skapar ett problem med utvecklingsteamet, det kan vara programmerat.
    https://github.com/OpenSprinkler/OpenSprinkler-Firmware/issues/115

    Glöm inte, OpenSprinkler är öppen källkod. Du kan också bidra!

    #14101
    anonym
    Inaktiv

    Tack så mycket för hjälpen. Sedan fortsätter jag att titta där för att se om ändringen kommer att beaktas i en av de nästa versionerna.

    Det är så länge jag klarar av med korrekta programavbrott, eftersom max ET är 200% som jag har läst.

    Starta program 1 med två cirklar kl 05:00 - 05:30 vid 200% ET, programmet körs upp till max. 06:00.
    Starta program 2 med två cirklar 06:00 - 06:30

    Jag hoppas att jag inte har något misstag.

    Hälsningar

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av totalt 3)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.