Problem: Regnsensorn slutar inte vattna

HEM > Forum > Allmänna > Problem: Regnsensorn slutar inte vattna

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av totalt 2)
  • författaren
    inlägg
  • #24786
    anonym
    Inaktiv

    Hej, jag fick en för några veckor sedan OpenSprinkler 3.2 (senaste firmware) som styr 8 Hunter magnetventiler. Detta fungerar också utmärkt.

    Nu har jag köpt en Hunter Rain Clik regnsensor och anslutit den via GND och SN2. Välj sedan regnsensorn i alternativen under Sensor 2 och markera inte rutan för "Normalt öppen". Eftersom sensorn är en öppnare.

    Jag ser den lilla r: n på displayen, vilket betyder för mig att sensorn har identifierats. Nu har jag klickat på testknappen och får meddelandet Sensor 2 aktiverat och det lilla r blir ett stort R och då visas regnsymbolen.

    Jag startade två vattningscirklar manuellt och tryckte på testknappen igen. Regnsymbolen kommer, men vattnets cirklar slutar inte. Jag kontrollerade också om jag markerade Ignorera sensor 2. Så är inte fallet.

    Jag testade hela tiden med sensor 1. Samma resultat.

    Jag markerade också rutan vid Normally Open. Inget fungerar. Nu vet jag inte vad jag ska göra härnäst.

    Jag skulle uppskatta förslag.

    Tack på förhand.

    Hälsningar
    heiko

    #24952
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Manuell start av vattningskretsar eller program avbryts inte av sensorer.

    Annars skulle det inte vara möjligt att starta ett program manuellt när en sensor har utlösts.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av totalt 2)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.