Knapp för att aktivera cirklar

HEM > Forum > Allmänna > Knapp för att aktivera cirklar

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av totalt 2)
  • författaren
    inlägg
  • #29724
    SimulantSimulant
    Deltagare

    Hej i rundan,

    Förutom min gräsmatta och bäddbevattning har jag nu även kopplat in mitt växthus. De opensprinkler sitter nära pumpen. Därifrån går en permanent tryckledning och en styrkabel in i växthuset (ca 20m) och i växthuset har jag två magnetventiler och en mekanisk vattenkran. Magnetventilerna går till en tryckreducerare och därifrån till droppledningarna för anläggningarna. Allt fungerar perfekt i appen och i webbläsaren. Tyvärr har min fru ett visst acceptansproblem med den digitala driften.

    Jag skulle nu vilja installera två (mekaniska) knappar i växthuset, som sedan slår på respektive bevattningskrets i säg 10 minuter i växthuset. Styrkabeln som öppnar eller stänger magnetventilerna har inte längre några lediga ledningar. så jag kan inte komma åt via kabeln opensprinkler kan komma åt. Så det måste göras "smart" på något sätt. Tyvärr har jag inte hittat rätt tillvägagångssätt än, i vilken riktning måste jag tänka här. Kan man möjligen spela in ingångar via shelly-komponenter och sedan skicka dem via http eller liknande till opensprinkler skicka? Finns det något sätt det opensprinkler att digitalt ge kommandot: "Aktivera krets 3 i 10 minuter" utan att behöva ställa in ett komplett smart hemsystem?

    Tack och vänliga hälsningar

    #30309
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Ta en titt här i forumet under "Knep nr 6"

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av totalt 2)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.