Hej alla,
Förutom att vattna min gräsmatta och säng har jag nu även kopplat in mitt växthus. Den öppna sprinklern är placerad nära pumpen. Därifrån går en permanent tryckledning och en styrkabel in i växthuset (ca 20m) och i växthuset har jag två magnetventiler och en mekanisk vattenkran. Magnetventilerna går till en tryckreducerare och därifrån till droppledningarna för anläggningarna. Allt fungerar perfekt i appen och webbläsaren. Tyvärr har min fru ett visst acceptansproblem med digital drift.
Jag skulle nu vilja installera två (mekaniska) knappar i växthuset, som sedan skulle koppla på respektive bevattningskrets i växthuset i t ex 10 minuter. Styrkabeln som öppnar eller stänger magnetventilerna har inte längre några lediga ledningar. så att jag inte kan komma åt opensprinklern via kabel. Så detta måste göras "smart" på något sätt. Tyvärr har jag ännu inte hittat rätt sätt att tänka kring detta. Skulle du möjligen kunna fånga in input via shelly-komponenter och sedan skicka det till opensprinklern via http eller liknande? Finns det något sätt att digitalt ge opensprinklern kommandot: "Aktivera krets 3 i 10 minuter" utan att behöva ställa in ett komplett system för smarta hem?
Tack och vänliga hälsningar