Kontrollventil med sensoringång

HEM > Forum > Allmänna > Kontrollventil med sensoringång

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av totalt 4)
  • författaren
    inlägg
  • #21248
    anonym
    Inaktiv

    Hallå

    Jag köpte Irrigation Computer Openspinkler 3.0 AC (enligt App Firmw 2.1.9 (2) Hardw 3.2 AC) från dig i december och jag är mycket nöjd med det. För att kunna sköta bevattningen ännu bättre skulle det vara bra att byta en ventil med sensor och tidsstyrd.

    Med det menar jag när ett relä (normalt öppet eller normalt stängt beroende på vad som krävs) slår på sensoringången, ventilen öppnas också och när reläet stängs av igen stänger ventilen också.

    Om jag nu också kan använda samma ventil på ett tidsstyrt sätt skulle det vara perfekt. Du kanske kan ansluta ventilen till två växlar. En med sensorn och en med tidsstyrning om det inte spelar någon roll att 24v finns vid utgången som inte är omkopplad.

    Är en sådan operation möjlig? Vad måste jag justera?

    LG Gabriel

    #21309
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Hej,

    Du kan använda en sensoringång för att starta ett program - som sedan körs tidsstyrt.

    Ställ bara in "Program" -typen i inställningarna / sensorerna. Den första sensorn startar det första programmet.

    LG Stefan

    #21318
    anonym
    Inaktiv

    Hallå

    Är det möjligt att öppna en ventil med sensorinmatningen och när sensorn stängs av stängs också ventilen.

    LG Gabriel

    #21417
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Det är faktiskt inte möjligt. Här måste du använda ett normalt relä för att koppla om magnetventilen.

    OpenSprinkler är konstruerad för tidsstyrd omkoppling av magnetventilerna. Utan detta skulle man inte kunna presentera en "bevattningsplan" alls

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av totalt 4)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.