kontrollera två vattenkällor

HEM > Forum > Allmänna > kontrollera två vattenkällor

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av totalt 3)
  • författaren
    inlägg
  • #25428
    anonym
    Inaktiv

    Hej,

    Jag har en regnvattentank med en 220V dränkbar pump och en tappvattenanslutning som styrs via en Hunter-ventil.

    Så snart tanken är tom (nivågivare) ska husets vatten användas för vidare bevattning. För att göra detta måste Hunter-ventilen öppnas vid lämpligt tillfälle. Burk Opensprinkler implementera detta?#

    Hälsningar

    pascal

    #25447
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Också OpenSprinkler kan styra upp till två huvudbevattningskretsar. En huvudbevattningskrets öppnas alltid före den första ventilen och stängs först igen efter den sista. Detta gör att du kan starta och avsluta processen. Om jag förstår det rätt så måste antingen dränkbar pump eller Hunter-ventilen aktiveras beroende på sensor. Jag skulle sedan styra det med ett relä, som skulle ge ström till antingen ventilen eller pumpen.

    Tyvärr finns det ingen direkt styrningsmöjlighet, om så bara för att spänningarna är olika (ventiler 24VAC, pump 230VAC).

    #25508

    Paldies par detalizētu un tehniski pamatotu atbildi… Jūs esat man ietaupījis daudz laika un nervu. Tas ir labi, ka ir šis forum! 😉

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av totalt 3)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.