kontrollera två vattenkällor

Hemsida forum I allmänhet kontrollera två vattenkällor

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (från 3 totalt)
  • Författare
    Inlagg
    Anonym
    Inaktiv

Hej,

Jag har en regnvattentank med en 220V dränkbar pump och en husvattenanslutning som styrs via en Hunter-ventil.

Så snart tanken är tom (nivågivare) ska husets vatten användas för vidare bevattning. För att göra detta måste Hunter-ventilen öppnas vid lämpligt tillfälle. Kan OpenSprinkler implementera detta?#

Bästa hälsningar

Pascal

Admin
    Keymaster

Så OpenSprinkler kan styra upp till två huvudbevattningskretsar. En huvudbevattningskrets öppnas alltid före den första ventilen och stängs först igen efter den sista. Detta gör att du kan starta och avsluta processen. Om jag förstår det rätt så måste antingen dränkbar pump eller Hunter-ventilen styras beroende på sensor. Jag skulle då styra detta med ett relä, som ger ström till antingen ventilen eller pumpen.

Tyvärr finns det inget direkt styralternativ, helt enkelt för att spänningarna är olika (ventiler 24VAC, pump 230VAC).

Paldies i detalj och en teknisk bild på bilden... Så här får du det, du kommer att få en nervös känsla. Det här är vad vi menar, det här är vårt forum! 😉

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (från 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.