Betatestbevattningstjänst

Hemsida forum I allmänhet Betatestbevattningstjänst

Märka:  ,

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (från 21 totalt)
  • Författare
    Inlagg
    Mathias Stöber
    Deltagare

Hej,

Jag såg den igen, mängden regn var ibland en dag försenad. Idag såg jag även följande, se skärmdumpar. Överst i huvudvyn står det 27 grader, men i systeminfon är det bara 21 under max. Det senare liknar mer gårdagens värde.

Bilagor:
    Det måste du vara inloggad för att se bifogade filer.
    Anonym
    Inaktiv

Jag får ingen information om mängden regn. För mig ser systeminformationen ut så här

På grund av det torra vädret har jag inte märkt några förseningar i regn än. Bevattningen går enligt programmet och avbryts inte.

Anonym
    Inaktiv

Hej alla,

Finns det verkligen ett uttalande om problemet med den dagliga förseningen?
    I förrgår hade jag en bevattningsnivå på 0%, trots att det inte regnade den dagen, men i förrgår?
    Eller har jag i grunden missförstått något om Zimmermannmetoden?

Min nuvarande status ser just nu ut så här:

Bästa hälsningar
    Mattias

Anonym
    Inaktiv

Tyvärr fick jag ingen mer information om detta. Här i hotet är bara våra budskap. Jag kunde länge inte kontrollera väderkontrollen på grund av sommarvädret och avsaknaden av regn, då jag bara jobbar med regnfördröjning, inte en Zimmerman.

Regnfördröjningen aktiverades för idag, baserat på väderrapporten hämtad klockan 8:26. I morse kom det 1,3 mm regn, igår var det torrt. Det senaste regnet kom för två dagar sedan. Så det verkar fungera något. Men för att göra en korrekt bedömning skulle jag behöva vädret ändras med några dagars mellanrum.

Bästa hälsningar

HG

Admin
    Keymaster

OpenSprinkler begär alltid vädret för de senaste 24 timmarna från väderleverantörerna. De flesta ger då 1 timmes luckor med väderdata.

Vädervisningen i APP har inget med bevattningskontroll att göra. Endast vad som står under ”diagnos” är avgörande.

Enligt min mening är huvudproblemet att vädret bara ropas upp var 4:e timme. Om det precis har regnat i 3,5 timmar och fortfarande regnar känns det ofta inte igen.

Därför har jag i den senaste firmware 111 installerat väderanropet till 1 minut innan nästa planerade programstart (om det senaste väderanropet är äldre än 30 minuter)

Admin
    Keymaster

Du kan jämföra resultaten från DWD och OpenSprinkler:
    Samtalet görs via tjänsten Bright Sky.
    https://api.brightsky.dev/weather?lat=<LAT>&lon=<LON>&date=<DATE-HOUR&gt;

Gå till Google Maps och högerklicka på ditt hus. Koordinaterna visas och kopieras till klippbordet med ett klick.

Ange nu dessa två värden i lat och lon. Datumet är dagens datum minus en dag. En timme bakom T. Det ser ut så här:
    Så 13 februari 2023 08:30 är därför 2023-02-12T08

https://api.brightsky.dev/weather?lat=49.445997919488484&lon=8.575522199246443&date=2023-02-12T08

En lista med vädermätningsdata visas då. Under "nederbörd" finns regnmätvärdet

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (från 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.