Beta test bevattningstjänst

HEM > Forum > Allmänna > Beta test bevattningstjänst

Schlagwörter: ,

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av totalt 21)
  • författaren
    inlägg
  • #25966
    Mathias StoeberMathias Stoeber
    Deltagare

    Hej,

    Jag observerade det igen, en del av regnet kom en dag försent. Idag såg jag även följande, se skärmdumpar. Överst i huvudvyn är 27 grader, men i systeminfo under max bara 21. Det senare är också mer av gårdagens värde.

    bilagor:
    du måste vara inloggad för att visa bifogade filer.
    #26048
    anonym
    Inaktiv

    Jag får ingen information om mängden regn. Min systeminformation ser ut så här:

    På grund av det torra vädret har jag inte heller märkt några förseningar i regnet. Bevattningen går enligt programmet och avbryts inte.

    #26229
    anonym
    Inaktiv

    Moin tillsammans,

    finns det verkligen ett uttalande om problemet med den dagliga förseningen?
    I förrgår hade jag en bevattningsnivå på 0%, fast det regnade inte den dagen, men det gjorde det i förrgår?
    Eller har jag i grunden missförstått något om Zimmermannmetoden?

    Den nuvarande statusen för mig ser ut så här:

    Hälsningar
    Matthias

    #26230
    anonym
    Inaktiv

    Tyvärr fick jag ingen mer information om detta. Här i hotet är bara våra budskap. Jag kunde länge inte testa väderkontrollen även på grund av sommarvädret och brist på regn då jag bara jobbar med regnfördröjning, inte en Zimmerman.

    Regnfördröjningen har aktiverats för idag, baserat på den hämtade väderrapporten klockan 8:26. I morse kom det 1,3 mm regn, igår var det torrt. Det senaste regnet för mycket 2 dagar sedan. Så det verkar fungera till viss del. Men för en korrekt bedömning skulle jag behöva byta väder med några dagars mellanrum.

    Hälsningar

    HG

    #26262
    AdministrationAdministration
    Administratör

    OpenSprinkler frågar alltid väderleverantörerna om vädret de senaste 24 timmarna. De flesta tillhandahåller då platser i 1 timme med väderdata.

    Vädervisningen i APP har inget med bevattningskontrollen att göra. Endast vad som står under "Diagnos" är avgörande.

    Enligt mig är huvudproblemet att vädret bara ropas upp var 4:e timme. Om det precis har regnat i 3,5 timmar och fortfarande regnar känns det ofta inte igen.

    Därför har jag i den senaste firmware 111 installerat väderanropet till 1 minut innan nästa schemalagda programstart (om det senaste väderanropet är äldre än 30 minuter)

    #27179
    AdministrationAdministration
    Administratör

    Du kan se resultaten av DWD och OpenSprinkler jämföra:
    Samtalet görs via tjänsten Bright Sky.
    https://api.brightsky.dev/weather?lat=<LAT>&lon=<LON>&date=<DATUM-TSTUNDE&gt;

    Gå till Google Maps och högerklicka på ditt hus. Koordinaterna visas, som kan kopieras till klippbordet med ett klick.

    Du anger nu dessa två värden för lat och lon. Datumet är dagens datum minus en dag. En timme bakom T. Det ser ut så här:
    Så 13.02.2023 8:30 är 2023-02-12T08

    https://api.brightsky.dev/weather?lat=49.445997919488484&lon=8.575522199246443&date=2023-02-12T08

    En lista med vädermätningsdata visas då. Under "nederbörd" visas regnavläsningen

     

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av totalt 21)
  • Du måste vara inloggad för att svara på det här ämnet.